cielo *to barns mamma* Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Gjorde det ikke med tulla mi, hadde lyst, men så turte jeg ikke likevel. Nå skal jeg ha jente igjen og lurer på om jeg skal prøve på henne. Grunnen til at jeg vil ta så tidlig er at da er det gjort, så slipper man å grue seg til det senere. Husker enda hvor ille jeg syntes det var å ta hull i ørene da jeg var syv år. De har jo fått nye 'pistoler ' så det gjør ikke så vondt lenger, men synes likevel det er litt skummelt å gjøre på så små... Noen med erfaring??
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Jeg fikk hull i ørene når jeg var nesten 1 år. Hadde visst slått til hun som gjorde det på meg, men det gikk fort over : ). Mange som gjør det mens barna er små, så hvorfor ikke. Er nok verre for deg enn for hun vil jeg tro.
saa Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Jeg hadde aldri gjort det, jeg synes det er en ting barnet burde få velge selv, men det er min mening:-)
Medium fikk guttebass Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Jeg syns heller ikke noe om det.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Jeg skjønner ikke helt poenget med å ta det så tidlig jeg da. Mener man bør vente til de har lyst på det selv.
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 stakkar deg, du kommer til å få masse pepper for dette innlegget. Jeg gjorde det da jeg spurte ang min 5 åring som ville ta hull i ørene! Syns det var litt i tidligste laget kanskje? Men du bestemmer jo selv..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Det synes jeg er altfor tidlig. Ikke søtt i det hele tatt på så små babyer.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Hvorfor skal man gjøre det på så små barn?Jeg er selv frisør,og der jeg jobber tar vi hull i ørene.Men hadde du kommet med en så liten jente,da hadde jeg sagt nei.Jeg er helt i mot å gjøre det på så små barn.Har også hørt at sjangsene for nikkelallergi øker når de er så små
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Gi meg en god grunn til å ta hull i ørene på en så liten en... Sikker på at det ikke er din egen forfengelighet som skinner gjennom her? Tror du en så liten baby bryr seg om det? Vil du virkelig gjøre henne så vondt og utsette henne for bla nikkelallergi? Håper du tenker deg litt om her... la henne selv få bestemme når hun blir større. Hva hvis hun ikke vil ha hull i ørene? Husk på at det er tross alt henne kropp og det er en avgjørelse hun bør få ta selv når hun blir stor nok til det...
cielo *to barns mamma* Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 21. juni 2006 He he.. ja pepper regnet jeg med å få, bare overskriften er nok til at sinte damer kaster seg på for å kjefte. Men luker ut de konstruktive innleggene da så kanskje jeg får noen tips...
mai mammaen til to Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 søsteren min jobber på frisør salong...og hun sier det værste noen må gjøre på jobben er å ta hull i ørene på babyer. Når det kommer en mor inn med babyen sin så "løper" alle vekk... ingen som har lyst å gjøre det...babyene hyler som bare det...her for noen uker siden var det noen som kom inn med en baby på et par mnd...babyen skrek og skrek etterpå...moren måtte frem med puppen for å forsøke å roe...men det hjalp ikke en jeg kjenner tok hull i ørene på datteren på 5-6 mnd...hun begynte å skrike og var etterhvert dypt fornærmet på moren. moren hadde med seg en venninne...og datteren strakte armene mot henne...og nektet å gå til moren på en laaaaaaaaaang stund. hun syns det var helt forferdelig....
cielo *to barns mamma* Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. juni 2006 Hadde en barndomsvenninne som ventet lenge med å ta hull i ørene (i hvert fall da jeg fortalte hvor vondt det var da jeg tok) så hun ble 14 år da hun tok det. Dette var på 80-tallet og ikke lett å vente med å bruke øredobber i plastikk og juggel som var så populært da. Hun begynte for tidlig med det noe som resulterte i masse problemer med verk og allergi. Jeg derimot, gikk med gull i ørene i nesten ti år før jeg prøvde noe annet og ble ikke plaget. Dette er rådet jeg fikk, jo lenger du venter med å ta ut de øredobbene som settes først inn, jo mindre er sjansen for allergi og dritt. Mulig det ikke stemmer, men det er grunnen til at jeg vil gjøre så tidlig. Frisøren gjør det gjerne på så små, men det er jeg som er litt pysete siden jeg husker det var så vondt. Men frisøren min sier det ikke er så vondt nå siden det har blitt noe nytt, derfor lurer jeg på om noen har gjort det på så små og hvordan de reagerte på det....
Habiba Skrevet 21. juni 2006 #13 Skrevet 21. juni 2006 jeg har en jente på snart to år som fikk hull i ørene når hu var ca 4 mndr, jeg gjorde det i england der skøyt di begge ørene på en gang så det ikke ble dobbelt opp med vondt.... hun gråt akkuratt når det skjedde så slutta hun med en gang... hvis du får med sånn rense greier så anbefaler jeg deg og bare bruke sånn klorihexedin(husker ikke helt åssen det skrives) den flaska jeg fikk med meg ble hun tørr på øret av.... hun enser dem ikke så derfor er jeg glad jeg tok di når hun var liten så slipper vi og gå gjennom tider med "slutt å pell" kjefting og kansje infeksjoner....
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 21. juni 2006 #14 Skrevet 21. juni 2006 hvorfor skal du ta hull i ørene på henne?? fordi DU syns det er fint? Hun synes jo ikke noe om det!!!!! Det er vondt til og med, og må styre m rensing osv. Pluss det ser STYGT ut med babyer m hull i ørene, det er helt på trynet. Klarer ikke holde meningen min for meg selv her assa. Tenk om hun ikke vil ha hull i ørene i det hele tatt da? Jeg tåler ikke hull i ørene, og hovnet opp skikkelig, måtte på legevakten. Har du tenkt på om noe sånt skulle skje med en LITEN BABY? Stakkars...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #15 Skrevet 21. juni 2006 Hva er vitsen, synes det ser skikkelig teit ut med hull i ørene på så små barn. Men det er nå min mening...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 21. juni 2006 #16 Skrevet 21. juni 2006 Hei! Tok hull i ørene på min jenta da hun var 6mndr. faren påstår at vi skulle ha ventet til hun var 9mndr pga øreflippene vokser såpass mye så det ene er litt lengre opp nå, men ikke sånn at noen legger merke til det. Aner ikke om det er sant da men... Anyway, syns det var ganske greit da hun var så liten, fikk ikke noe verk i det hele tatt, aldri no problemer altså! Dette fordi hun ikke greide pelle på øredobbene. Det var vondt der og da, og ømt utover kvelden.Hun hadde i de som ble skyti inn i lang tid og så brukte hun bare gull, da hun var 4år prøvde vi med sølv og det gikk bra.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 21. juni 2006 #17 Skrevet 21. juni 2006 Nei det syns jeg er alt for tidlig.
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #18 Skrevet 21. juni 2006 Jeg skal også gjøre d på min jente tidlig..før 1 år..d er jo så søtt
WP-TLogPeanut Skrevet 21. juni 2006 #19 Skrevet 21. juni 2006 Så mange som ikke kan lese her!! Har ingen erfaring å dele med deg,men har veldig lyst å få tatt hull i ørene til jenta mi da... men faren er imot det så...
Lavendel*06*10* Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 Dustete!! Rett og slett.. Slutt å tenk på deg selv ..La nå den ungen få bestemme selv..
~falck~ har fått baby! Skrevet 21. juni 2006 #21 Skrevet 21. juni 2006 Syns ikke noe om det jeg - hvorfor i alle dager "påtvinge" barna hull i ørene kun fordi foreldrene syns det er fint?? Syns det er ok med fritt valg jeg da...
majo Skrevet 21. juni 2006 #22 Skrevet 21. juni 2006 personlig ville eg ikkje gjort det. Mi meining er at dei skal få hol i øyrene når dei sjølv vil det og kan stelle med det. eg fekk sjølv då eg var 5 år. fekk masse betennelse. fekk igjen da eg var 7 masse betennelse,så 9år og det er dei eg har i dag. Hadde jo vore ille om ho sku få betennelse. Søstera mi er frisør og liker ikkje å ta på disse små babyene. skrekkhistorie er at ein gang hadde pistolen hengt seg opp og heile greia satt fast i øret. Kvifor vil du at ho skal ha hol i øyrene?? Ikkje for å vere frekk eg spør om dette,men eg lurer. eg har fått ein gut så eg slepp den problematikken:)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #23 Skrevet 21. juni 2006 Du bør uansett ikke la en frisør e.l. gjøre det med såkalte pistoler. Hygienen er ikke så bra som hos de som bruker kun aterilt engangsutstyr. Forøvrig er det flere grunner til at du ikke bør gjøre det på en baby, blant annet: - Faren for å utvikle nikkelallergi er større jo yngre man er når man får hull i ørene eller andre steder. Nikkelallergi er noe skikkelig dritt som påvirker en i større grad enn kun ørepynt. - Infeksjonsfaren er ikke så voldsom hos babyer, men en infeksjon hos en baby er verre enn hos foreksempel en 12-åring. Infeksjoner hos babyer er uforutsigbare og ofte mer kompliserte og alvorlige enn hos eldre barn. Vil du virkelig risikere dette for å "pynte" på babyen din? - Du påfører barnet ditt helt unødvendig smerte. Det går riktignok fort over, men det finnes ikke en eneste god grunn til å gjøre det. "da er det gjort" holder ikke. Det er ikke engang sikkert at jenta di noen gang kommer til å ønske seg hull i ørene. - Det ser blodharry ut med ørepynt på babyer. Dette burde være noen seriøse grunner for ikke å gjøre det
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #24 Skrevet 21. juni 2006 Hei! måtte bare svare på dette innlegget da jeg selv jobber med å ta hull i ørene. jeg anbefaler selv å ikke gjøre d før 3år,men har også gjort det på yngre,spesiellt for de som har dette som en del av kulturen sin. Har ikke fått tilbakemeldinger på at dette har gått galt,men en bør alltid ha i tankene dette med infeksjon og små barn. Uansett hva du velger så sjekk grundig stedet du vil gjøre dette og at de skyter inn medesinsk plast,da er sjansen for nikkelallergi minimal. La også øredobbene sitte i minst8 uker. og bare drypp klorhexidin på ingen snurring på øredobbene lenger... Personlig ville jeg nok ventet. Lykke til!
Ådæven Skrevet 21. juni 2006 #25 Skrevet 21. juni 2006 DET ER SJUKT Å TA HØL I ØRA PÅ SÅ SMÅ UNGÆR!!!!!!!! TENK PÅ ALL DRITT SOM KAN SKJE, BLODFORGITNING Å DRITT! NEI DET SKA JEG ALDRI GJØRE MED SMÅTTEN HER
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå