Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Og jeg er ikke så veldig glad for det nå.... Jeg valgte jo dette fordi han hadde det fineste etternavnet og fordi jeg hadde planer om å ta hans navn etterhvert - men nå er jeg alene med barna og liker IKKE at jeg må skrive 2 etternavn på postkassa ol når det bare er vi som bor her..... Men han vil ikke at jeg skal skifte etternavn på barna - så hva gjør jeg? Størstemann har også lært seg å skrive så hun vil heller ikke - syns dette er så vanskelig - men vil så gjerne at vi 3 har det samme etternavnet.... Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Kan ikke barna ha 2 etternavn da? Både ditt og hans? Barnet mitt har fått våre etternavn sammenbundet med et bindestrek. På den måten har hun kun ett etternavn, i motsetning til 2, hvor som oftest kun det siste blir brukt... Slik: "Tone Lyng-Olsen"
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Datteren min har mitt etternavn og hans til mellomnavn, jeg synes det er mest naturlig når barnet bor med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå