barnerbra Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Jeg er mor til egne barn, og stemor til en. Han er tenåring, og har en tendens til å "føle seg syk" veldig ofte. Da blir han slapp, vil ikke på skolen, og får ofte slippe det. Både moren og faren har skjemt ham bort og pakket ham i bomull i mange, mange år. Gutten feiler ingen ting, men han virker nærmest svakelig fordi han alltid "føler seg syk". Da står faren opp tidlig og lager havresuppe til ham, titter inn til ham om natten, osv. Det gjør meg kvalm!! Omsorg er bra, ja. Men når gutten er syk (og det er han ofte, selv om han verken har feber eller noe, bare er slapp), så ser ikke faren noe annet rundt seg enn ham. Gutten trenger oppmerksomhet, det gjør alle barn. Hadde jeg bare fått faren til å se at gutten har vent seg til å bli "syk" for å få oppmerksomhet. At det gjør ham mer svakelig enn det er grunn for. Akkja!
ana baroma Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Far må skjerpe seg, blir gutten "syk", så er det bare å la han ligge, uten oppmerksomhet, uten havresuppe osv. Føler han seg fortsatt syk, så må han til lege og underskes. For da er det noe galt. Å være så slapp er ikke normalt, så enten er det noe gæli, ellers er han bare lat.
barbafru Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Jeg synes dere skal ta han til lege, selv om det sikkert ikke er noe med han, så er det greit å vere sikre på det. Så synes jeg far skal sette av tid til en aktivitet som bare de to gjør, så han kan føle seg spesiell på en positiv måte. Om han ikke gjør det allerede da. Han må forstå at han ikke behøver vere syk for å få oppmerksomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå