Gå til innhold

9 mndr og krabber ikke....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi fyllte 9 mndr den 16 juni, men hun har enda ikke begynt å krabbe. Det er faktisk ikke mer en ca. 1 mnd siden at hun begynte å snu seg fra rygg til mage og tilbake heller. Hun sitter stødig og elsker å stå, men på gulvet virker hun veldig lite nysgjerrig på å komme seg rundt. Bikker hun ned fra sittende stilling blir hun bare liggende og pludre. I begynnelsen var hun veldig sint når jeg la henne på magen, men nå ser det ut til at hun liker det bedre. Jeg sammenligner henne automatisk med et søskenbarn på 7 mndr som har vært tidlig ute med alt, og blir litt "frustrert". Har lest et sted at krabbestadiet er viktig for lese/skrive/koordinasjons-ferdigheter, og bekymrer meg også litt for dette. Virker som hun heller er klar for å gå enn for å krabbe. Andre her med "treige" unger som kan berolige meg litt? :-) (Hun har vært "liten" hele tiden, veide 2400 ved fødselen - og veier nå 7800)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt og ikke krabbe enda, noen krabber faktisk ikke, noen begynner bare og reise seg etter bordkanten e.l. og begynner å gå, størstemann hos meg begynte å krabbe når han var 10 mnd. og det har ikke noe og si for lese/skrive/koordinasjons-ferdigheter. Ha henne mye på gulvet se om hun blir nysgjerrig å flytte på seg. Legg leker strødd rundt ;-)

Skrevet

Hei

Jenta mi er nå 9 1/2 mnd og begynte å krabbe skikkelig for ca 1 uke siden... Men det var først når hun var 8 1/2 mnd at hun begynte å komme seg fremover på gulvet og reiste seg opp på alle fire.. Så det har gått raskt når hun først begynte.. Nå for tiden så prøver hun å reise seg opp etter alle ting.

Så ta det rolig, det kommer nok snart skal du se...

Skrevet

min er 9,5 mnd og han krabber ikke, aker seg fremover da, kommer seg egentlig dit han vil når han vil...ville prøvd som hun over her sa, ha henne mye på gulvet og strø leker rundt og se om hun blir intr i å forflytte seg=)

Skrevet

Takk for tilbakemelding. Jeg vet at jeg egentlig ikke trenger å uroe meg - men det er rart med det. Hu er jo så flink, bake-kake, vise hvor stor hun er, sier hadet, vov-vov, hei, vinker når vi sier hadet - og strålende blid dagen lang. Nå er far hjemme med henne og han er veldig flink til å ha henne på gulvet og leker med henne - med leker strødd omkring. Men hvis hun ikke når dem ved første forsøk så gir hun liksom opp - og ser heller på fingrene sine eller på oss. Men - hun har blitt mye mer bevegelig etter at hun begynte å snu seg rundt - så jeg får vel bare være tålmodig.

Skrevet

Dytter litt jeg - flere som har barn som krabber sent/ikke krabber?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...