Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Hei! Vi skal reise med 16 mndr. gaml. baby fra USA til Norge. Det vi lurer på er om det er noen som har erfaringer med hvordan vi skal få baby til å komme seg fortest mulig inn i døgnrytmen hjemme i Norge? Tidligere har det vært mye nattevåk pga en smørblid unge(og en ikke fullt så smørblid mor...) midt på natta!
Far til tre Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Vi dro til California med barn på to og fem, og det var ikke noe stort problem med tidsforskjellen. Mens jeg brukte nesten en uke på å omstille meg, gikk det fullstendig av seg selv med barna. Barn er forskjellige, men på tre ulike turer med stor tidsforskjell (6-8 timer) har barna våre greid seg fint uten at vi har foretatt oss noe som helst. Det går sikkert bra med dere også!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Jeg opplever at det er vanskeligere å komme i rute når man reiser østover enn vestover. Er det noen som har erfaringer/tanker om dette?
Gjest Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har aldri opplevd det. Men jeg har det sånn at jeg snur fort om når jeg kommer til feriestedet, men bruker uuuuuuker når jeg kommer hjem. Når en skal ut av feriemodus og inn i norsk tid SAMTIDIG. Det funker dårlig for meg.........
Cat74 Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Jeg reiste til Norge da gutten min var 4 mnd og det gikk kjempegreit. Han sov mesteparten av flyturen (natt-flygning) og neste dag var han oppe til 23:00 norsk tid. Han sov hele natta og vaaknet ikke foer klokka 09:00. Den neste kvelden la han seg 22:30, deretter 22:00. osv til han var tilbake til normal rytme. Det tok ikke mere enn 4-5 dager. Det var verre aa reise motsatt vei for da vaaknet han grytidlig om morgenen de foerste par dagene. Tips jeg har hoert er at dere begynner aa snu om tiden litt foer dere reiser. Vekk barnet tidligere om morgenen og legg han tidligere paa kveldene. Det gaar nok bedre enn dere tror. Barn tilpasser seg ofte lettere enn voksne. Jeg skal resie fra USA til Norge i oktober. Gutten min vil vaere 14 mnd da og jeg er spent paa hvordan det skal gaa. Har dere kjoept sete til barnet? Oensker dere lykke til og god reise!
snugride Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Hei, Cat74, Takk for svar og beklager at jeg ikke svarer foer naa. Vi har vaert litt plaget av tidsforskjellen, men det gikk mye bedre enn forventet! Kanskje fordi han er blitt eldre? De to andre gangene vi har reist har han vaert spebarn. Det var som du sa: la seg sent de foerste dagene ogsaa ble det tidligere etterhvert. Naa er han saann passelig i rute. Vi kjoepte ikke sete til han da vi reiste over naa, rett og slett for aa spare penger, men da jeg reiste over fra USA alene med han og han var ca 10 mndr, hadde jeg eget sete til ham og var veldig glad for det!! Da var jeg ogsaa saa heldig at setet ved siden av var ledig slik at jeg fikk lagt han over de to setene og han sov i fem timer. Deilig!! Denne gangen reiste vi begge to med han og tok sjansen paa aa dele paa aa ha han paa fanget. Det jeg kom paa naa var at det kanskje hadde vaert en ide aa ha eget sete tilbake til USA siden turen gaar paa dagtid og barnet er mere aktivt da!?(Den tid, den sorg... Det vi ellers gjorde var at vi hadde en del leker til han(ikke mange, bare noen faa favoritter og ikke noen store leker). Det er masse aa se paa paa flyplasser og i flyene saa tiden gaar ofte fortere enn man tror(heldigvis).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå