Gå til innhold

hva hvis man finner et navn til babyen og så angrer man når det har gått noen uker/mnd. hva gjør man da??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

det er jo så vanskelig med navn og er så redd for å "bomme".....

det er jo ikke sikkert det navnet man bestemmer seg for under graviditeten passer etter at babyen er født....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men passer det ikke finner du et annet navn med en gang.

du venter ike et par uker.

Dessuten så venner du deg til at det er det barnet heter og tilslutt kan du ikke forestille deg noe annet,

Du velger jo uansett et navn du liker ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne fortalte meg at hun hadde funnet et gammelt takkekort fra da fetteren hennes ble født. Da het han Thomas... Nå heter han Martin eller noe. Så det går vel an å ombestemme seg... En stund i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere som først har bestemt seg for et navn, og sagt det til folk, og så etter noen uker ombestemt seg, og byttet. (Etter at babyen var født, da)

Men har dere kommet fram til et navn, er det lurt å ikke si det til noen før ungen er født synes jeg, da kan man ombestemme seg så mye man vil.

 

Kusinen min og mannen har alltid hatt "problemer" med å finne navn, så der har babyen alltid bare blit kalt babyen til flere uker etterpå, til de klarer å bestemme seg for navn. DEt er nesten bedre det, synes jeg, enn å ombestemme seg etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnedåpen min trodde alle at jeg skulle hete Trude, men fikk seg en overraskelse da presten sa et helt annet navn:-) Foreldrene mine hadde ombestemt seg i siste liten.

 

Hvis du er redd for å bomme så ville jeg ikke ha nevnt noe navn til noen før barnet er kommet og du har fått bekreftet at det "stemmer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har valgt et navn du virkelig angrer på kan du jo alltids bytte... (men det bør jo ikke ha gått altfor mange uker da...)

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...