Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 noen som vet hvordan vi gjør det om vi vil gifte oss nå? hvor går man? bare for å få papirer osv i orden og koster det noe?? dere skjøner jeg ikke mener kirke bryllup nå regner jeg med? vi vil bare gifte oss og ta festen senere.. hvor går vi?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Akkurat det jeg gjorde nå nettopp! Først må du, forloveden din samt to forlovere/venner fylle ut de to øverste av de her skjemaene: http://odin.dep.no/bld/norsk/publ/blanketter/004071-100002/dok-bn.html + eventuelt for navneendring, men det trengs jo ikke. Jeg stakk med de personlig til folkeregisteret i kommunen, men en kan vel postlegge dem. Så etter ei uke (varier sikkert fra sted til sted) fikk jeg prøvingsattest i posten, og den tok jeg med til tinghuset, og fikk satt dato for vigsel. Fikk faktisk den datoen jeg ønska meg! Vigselen foregikk så i tinghuset av en dommer, og vi hadde bare de to obligatoriske vitnene til stede. De som gifta seg før og etter oss hadde hele greia med foreldre, forlovere og fotograf og sånn. Nå må det kanskje sies at vi gifta oss i alle hemmelighet! Vi visste at vi var skapt for hverandre, så det her blei vår dag, uten noe styr med festforberedelser og stress og mas fra familie. Fest kan vi ha seinere når vi orker,- må jo sikkert late som om vi gifter oss da! Vi fikk en midlertidig vigselsattest av dommeren, og man får så tilsendt den ekte av folkeregisteret. Og det beste av alt,- sluttregningen blei på 0 kr!!!:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå