Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Kommet opp i en litt kinkig situasjon nå.. Jeg har begynt å jobbe i sommer, fra 0800 til 1600.. Trygdekontoret her i byen stenger 1430.. Ikke sjans at jeg får tid, sikkert ikke lov heller å stikke dit midt i arbeidstid, hvorpå det er en halv mil til også... Veldig hektisk bransje jeg har fått meg jobb.. Kan bli lange dager og når jeg jobber overtid, så er det som regel 50% på hverdager og 100% i helgene, noe som tilsvarer at det sikkert blir litt cash på kontoen i løpet av i sommer... Jeg skal jobbe der til midten av august.. Noen som har peiling på hvor grensen går ang inntekt og når man trekker ned på OS??
Tomma Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Hei, Ja, jeg har sjekket og du kan tjene opptil 30 000 uten at det berører os. Men det jeg lurer på er om du eller noen andre vet om hvilken skatteklasse man blir skattet i? For det stod på skattekortet at jeg skal trekke 36%. For del 1 har jeg jo levert til trygdekontoret. Men det er jo samme trekkprosenten som jeg hadde før jeg fikk barn, stemmer det?
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 troor det stemmer at du har skatteklasse 2 på hovedinntekt, men blir skattet i klasse 1 på bi.inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå