Gå til innhold

Får førstegangsfødende før eller etter termin??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

 

Mitt første barn fikk jeg på termindato (!)

også andre kom på termindato(!)

dette er ganske sjelden, så jeg er av sjelden art.. etter hva mine venner har opplevd, så går men helst litt over termin som førstegangsfødende.. Men om noe stresser på situasjon (som f.eks flytting etc..) kan det øke stress nivå, og da kan det ofte skje at fødselen skjer tidligere.. men dette er ikke lett å konkludere seg frem til, det er bra om du vet nøyaktig når sistedag mens var, da har du noe konkret å forholde deg til.. og vet du når du hadde eggløsn, så kan du telle deg til termindato..

Uansett er det ikke så mye vi kan gjøre når det gjelde igangsettelse av fødsel, dette er det barnet som tar deg av, det kommer når det er klart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen fasit på akkurat det. Har hørt at mange mener at førstegangsfødende går over tiden, men jeg tror at det er ganske individuelt. Når alt kommer til alt så er ingen svangerskap like.

 

Selv fikk jeg også min første på termin. Er nå gravid med nr. 2, men tar alt med knusende ro når det gjelder nedkomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig individuelt. Jeg for min del fikk 10 dager før UL termin og 3 dager før menstermin, men fins ingen fasit på når man skal føde. Er kroppen selv som må gjøre seg klar for dette. Ungen kommer når den er klar =) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:)

Min første kom 10 dager før terminen:)

men som andre skriver er nok ikke no fasit på det der,jeg har hørt at første fødsel noen ganger følger andre fødsel i tid..en ting er sikkert ut skal babyen og den kommer når den vil:)

lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er individuelt, men rent statistisk så er det vanligere for førstegangsfødende å gå over termin enn flergangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med min første gikk vannet natt til menstermin, så jeg endte opp med å bli satt i gang og fikk Lille Torpedo to dager før UL-termin - det var 6 dager avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde menstermin 6/4 og UL-termin 9/4, fødselen satte igang 4/4 og lillejenta var ute 6/4. Men jeg er brennsikker på at hun hadde vært der ei uke for lenge. HELT sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...