Gjest Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Uansett hva en skriver her inne så er det ikke bra nok... Skriver en om sine frustrasjoner i forhold til stebarn, så er det feil. Skriver en om sine frustrasjoner i forhold til stebarn vice a vice egne/ felles barn, så er det feil Skriver en om sjaulsi i forhold til biomor, så er det feil. Skriver en om frustrasjoner i forhold til biomor så er det feil. Skriver en om frustrasjoner i forhold til livet som stemor, samboer til en far, stebarn og det å ønske seg egne barn, så er det feil. Og jaggu fikk ikke "Heldige meg" påpakk for at hun skrev at alt fungerte bra...... HVA skal en skrive her inne da? Jeg er glad jeg ikke bryr meg om hva dere sier. Og at jeg har mange fine mennesker rundt meg i LIVET mit som støtter meg. Og jeg bruker disse sidene til å få ut mye dritt, og trenger ikke støtte og oppmuntring her inne. Men det var en stund jeg trengte det, og da er det urettferdig at UANSETT hva en skriver, og hvorfor en skriver det blir rakket ned på..... Men svar meg gjerne på HVA dette forumet skal brukes til....... For jeg har nok misforstått det hele om en ikke skal kunne få snakke om stebarn, biomødre, stemødre, fedre, sjalusi ol her inne. For det trodde jammen imeg jeg !
Maud Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Jeg er enig med deg. Særlig de siste dagene har dette forumet vært helt ekstremt. Særlig én anonym som sprer rundt seg med skjellsord og usakeligheter. Ikke akkurat verdt å bry seg om, synes jeg. Tror allikevel jeg skal kontakte webmaster og be dem om å hindre bruk av anonymknappen i dette forumet. Ikke at det hjelper helt når folk bytter nick og signerer med Maud er ei dum ku... Samtidig synes jeg nok flere må ta medansvar for at det blir sånn. Du skriver jo selv at du bruker disse sidene for å få ut mye dritt. I affekt blir ting satt på spissen og det provoserer en annen som også svarer i affekt og så har man det gående. Hvis det er noen trøst, er det ikke lettere å være biomor og være frustrert over eks eller stemor eller slitet med å sende en sønn av gårde som ikke vil til pappa. Noe av problemet er vel at dette er så personlig for de fleste her inne, at alt oppfattes som direkte kritikk. Når du klager over biomor, er det noen biomødre som oppfatter det som kritikk av ALLE biomødre og omvendt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Jeg er enig i det du skriver jalla!!! MEN::::: DU er den SISTE kjeften til å snakke!!! For frekkere og mindre forståelsesfull ovenfor BIOMØDRE skal en lete lenge etter!!! Respekt skal gå BEGGE veier noe du tydeligvis ikke har fått med deg!! Du støttet stemødre uansett hvor jævlige de er!!! Når de sitter der med de lange nesene sine og sier at de vil stoppe samværet osv...Kunne ønske de ikke levde!!!! Dette forsvarer du!!! Mens når en mamma lufter tankene sine....DA får de høre det!! Du skriver til og med masse DRITT til oss på aleneforeldresiden!! Sorry men du er utrolig FREKK og lite begavet!!
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Har jeg NOEN gang skrevet NOE DIREKTE til noen her inne? NEI!!!!!!! Men DET gjør du............ Jeg skriver om MIN biomor, og generelt om norske lover. Den dagen jeg skriver NOE om deg, så skal du få lov til å bruke store bokstaver til meg.............. Og HVOR har jeg skrevet at det er greit at stemødre får stoppet samvær? Det er vel akkurat det motsatte jeg prøver å unngå. At biomødre stopper samværet......... En annen ting: KAN DU VÆRE SÅ SNILL IKKE VÆRE ANONYM? Jeg har gått ut med FULL identitet her inne, og du........... du tør ikke engang stå for det du skriver om meg. Det syns jeg er FEIGT!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Dette var til den over deg igjen :-) Hun som virker VELDIG ung :-) *blunker lurt*
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Til Maud! JEG klarer å takle dette her inne :-) For jeg har et godt liv utenfor her. Men det er IKKE alle som gjør det. Tenk på de som bruker dette stedet for å få støtte og råd, og så får de pepper for ALT de skriver. Jeg har aldri gitt pepper til noen her inne for at de skriver det de skriver. JA, jeg har vært uenig. Men jeg har aldri sagt at dette er upassende, at folk er trangsynte eller lignende....... At jeg er sur på min biomor er en ting. Men at jeg skal være sur på alle biomødre her inne. NEI det har jeg aldri sagt.......... Det blir det samme som de som er på Skravlesiden som klager over SIN mann. Det vil ikke si at de klager over ALLE ANDRES menn som er like......... Men heldigvis så legger jeg meg uten å være oppskjørta........Det blir som hu som hadde "gått" på ei på 17 år grunnet klining med hennes samboer og forlovede. Hun fikk mye pepper på Skravlesiden, og hun tok seg nær av det. Så jeg skrev til henne at dette er mennesker som kommenterer ting som de overhodet ikke vet NOE om. De har fått vite en brøkdel av virkeligheten, og så dømmer dem en SÅ fort. Så alt som blir skrevet at folk her inne bør en ikke ta så altfor personlig opp. Hør heller på de som er rundt en, som ser en ofte, som opplever ens frustrasjon, og som vil en godt. Hadde jeg skullet hørt på de her på DB (ikke bare her, men på alle andre sider også) så hadde jeg jo blitt helt tullete.......... Vi bruker våtservietter, vi fjellklatrer med barna, vi smører dem noen ganger bare 2 ganger pr. dag osv osv..... Og når jeg hører på noen her på DB da, virker det som om ungene kommer til å dø av det........ Jeg kan ta et eks......... ang biomor. Vi har kjøpt nytt hus nå. Og gleder oss enormt å flytte inn. Biomor syns at HUN burde ha fått vite om det aller først av alle i HELE verden (min mamma og pappa stiller med 500 000, så det var naturlig at de fikk info først). Hun mener også at det hadde vært best for barna om HUN fortalte det til henne, og viste barna huset. Da vill hun også¨ha fått sjekket om det var BRA NOK. Noen her inne vil synes at det som biomor sier er HELT OK. Men for meg, oss, og de rundt meg ville det IKKE vært naturlig å gjøre det sånn. Og for at jeg skal høre på andres råd, så krever jeg at de er ORDENTLIG innsatt i situasjonen....... Og det er ikke dere her inne :-) Det er som å gå til en å spørre om du er sjuk FØR du er undersøkt...... Hvem ville trodd en lege om han/ hun sa med en gang du kom inn døra at: "Du ser syk ut, så du har nok ......bla bla" Det er også derfor jeg ikke skriver dritt om andre her inne ENN min biomor. Jeg skriver hva jeg syns, og mener, men ikke at andre er DUMME, osv.......... Men MIN biomor kjenner jeg til, så henne uttaler jeg meg om. MEN det vil ikke si at barna får følelsen av det..... For det får de ikke :-)
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 PS. Til sinna anonym.. Les på Er dette skadelig..... Jeg tar da ikke alltid stemødres parti. her får jeg kjeft fordi jeg sier at det er HELT OK at far innimellom prioriterer samværsbarna, fremfor fellesbarn......
Maud Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Jeg beklager, men jeg oppfatter det nok annerledes enn deg. Det er mulig intensjonen er en annen, men det er blant annet dine innlegg og svar jeg tenker på når jeg synes biomødre fremstilles som fæle damer. For å gi deg noen eksempler, lette jeg tilbake for å finne noen svar jeg har fått fra deg og ting du har skrevet. "Nå skal jeg bare fortelle noe som jeg faktisk tror de fleste biomødre tenker...." "Det er ikke noe rart at noen av oss sysn dette er vanskelig. Derfor er det lettere for oss stemødre å bare være oss selv. For å hele tiden følge biomors tanker og følelser er jammen meg ikke lett!!!!!!!!!!!!!!!" "Skulle ønske dere mødre ville sjekke med advokater og dommere før dere er sikre på noe :-) Det ville spart dere for masse iritasjon når dere plutseliug får griee på at dere ikke står så sterkt likevel...." Dette er eksempler fra kun en tråd og som gjør at jeg sa at også du må ta medansvar for klimaet her inne. Jeg sa ikke at du bruker skjellsord eller er totalt usakelig, det har jeg aldri sett. Mener imidlertid fortsatt at du i stor grad er farget av forholdet til en biomor dere ikke samarbeider bra med og at du lar det prege svarene dine til oss andre.
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Det er sånn det er ute i livet. Om det er hardt for biomødre å høre ting de ikke vil høre, så får heller det være. Det jeg har kommet med er konstruktivt. Vet om mange i verden som skulle ønske at noen hadde sagt i fra om ting til dem FØR de gjør eller sier no. Jeg sier det jeg mener, og står for det. Jeg tror ærlig at mange mødre tenker for overbeskyttende. Det kan en også lese ut fra Skravlesiden.... Og jeg tror det blir spesielt for biomødre i forhold til stemødre. Jeg har forståelse, men likevel ikke. Det er vel barnas beste det er snakk om? Og jeg skulle virkelig ønske at mødre sjekket dette med å nekte samvæ, dra ting i retten. For det ER mange som har liten sjanse på å få gjennomslag i retten. Det er i tiden at far skal få mer tid med sine egne barn....... Jeg sier fortsatt at jeg ALDRI har sagt noe om NOEN biomødre her inne! Og denne siden ER faktisk om biomødre også...... ikke bare stemødre. VI får masse kritikk og råd fra biomødre, og det er lissom greit. Det er greit at stemødre må holde seg unna biomor om hun ønsker det. Selv om barna ønsker å ha stemor med...... Spør hvem som helst her inne, så vil store deler av dette forumet si at JO, biomor har rett til å be stemor om å la vær å være med å hente/ bringe fordi biomor selv sliter med stemor..... Og dette syns jeg ikke er rett. Skal jeg være voksen nok å takle biomor, så må biomor også være voksen nok til å kunne takle meg.
Maud Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 Du er ikke den verste her inne, så det er egentlig litt dumt å dra denne diskusjonen videre. Klarer ikke å la være allikevel... Du startet tråden ved å klage over at alt du sier blir oppfattet feil av noen biomødre. Så prøver jeg å forklare deg at en del av dine svar er temmelig krasse. Jeg oppfatter deg ikke som konstruktiv og ikke som om du er i stand til å se at andre faktisk har andre samarbeidsforhold som deg. Hvis du synes du kan si hva du vil som stemor, fordi det er viktig, må du nesten akseptere at biomødre også kan si hva de mener er viktig. De færreste av oss er heldigvis i den situasjonen at det er rettsapparatet som løser våre konflikter. Det er klart "din" biomor må tåle deg på lik linje som du m å tåle henne. Det er ikke det samme som at jeg må tåle din aggresjon som er bygget opp av en umulig biomor. Jeg er nemlig ikke så umulig og stemoren jeg samarbeider med er ikke så selvrettferdig som deg heller! Siden er forresten verken OM stemødre eller biomødre, men mine, dine og våre barn.
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 Tror ikke du har lest hva denne tråden handler om......... :-)
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #13 Skrevet 21. juni 2006 Den handler ikke om meg i det hele tatt. Den handler om alle de som legger inn innlegg her for å prøve å få hjelp og støtte. Men uansett HVEM det er som skriver, eller HVA det er vedkommende skriver, så er det NOEN som alltid må RAKKE ned på vedkommende. Heldigvis har jeg sunn fornuft og et liv utenfor skriver jeg videre. Jeg bryr meg vel ikke SÅ mye om hva folk skriver om meg eller til meg her inne. Jeg er innom noen dager, og så kan det gå uker uten at jeg er inne, Men det vil ikke si at jeg ikke har noe med biomor eller lignende for det........ Noe tar jeg opp her inne, slik at noen kanskje kan se seg selv i et annet lys. Jeg må alltid det, siden min mor sier at alt i mitt liv er min egen skyld. Men tror ikke det er så mange her inne som møter seg så ofte i døra. Jeg vet om mine svake og sterke sider. Jeg kjenner min situasjon best, og farger mine opplevelser av at jeg er meg...... Sånn vil det alltid være. Men en burde ha på minne at det er mange stemødre som ikke har det så lett med sin biomor, og det skal en ikke bare dytte under en stol ved å si "ja, men det er faltisk biomor som er viktigst, for hun er jo mor til barna". Om 10 år vil det nok være mer forskning på det å være barn under en biomor som sliter med stemor. Jobber med ei som flytta fra mora si siden hun fikk inntrykk av at hun ikke fikk liker stemor. Mora hadde jo ikke sagt noe, men det hadde hu merka..... Det er mer utbredt enn folk tror dette med mor/ stemor...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå