:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 hvis mamma og pappa ikke er sammen er det mammaen som bestemmer navn på ungen da?? jeg er alene får baby i november. faren dukka ikke opp på ultralyd og har ikke slit opp med noe. spurte han i dag hvorfor han ikke dukket opp. da skylte han på at han ikke trodde jeg ville ha han der. tror ikke han kommer til og stille opp for gutten min i det hele tatt. så jeg vil ikke at han skal ha x sitt etter navn og orker ikke krangle om navn. vil krangler nok om alt annet.
mamman&andrea Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 I utgangspunktet så bestemmer du navnet, så lenge dere ikke har noe avtale i det hele tatt. Siden han ikke stiller opp, så vil jo det være naturlig. Vi var heller ikke sammen, men var venner, så derfor valgte jeg å bestemme navnet i lag med barnepappa. Ville gitt han en sjanse dersom han ombestemmer seg senere i svangerskapet. Håper dere finner utav det!
troner Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Så lenge dere ikke er sammen/bor sammen er det du som bestemmer alt! Kjipt for pappen, men sånn er det.
Tomma Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Så lenge dere ikke skriver under på delt foreldreansvar når barnet er født, er det bare du som bestemmer. Han kan ikke gjøre noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå