anaina Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 jeg syns sjokoladekake og gulrotkake blir litt "tunge", og har tenkt på ostekake og bærpai. fler?
blond Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Hva med marengsbunn (du kan variere sukkermengden etter smak) med friske bær og krem/kesam/is (evt en blanding av krem og fruktyoghurt) på? Blir vel ikke mer sommerkake enn det?
PrinsesseSjefen Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 dajm-iskake? den er kjempegod, men spørs om du har tilgang på fryser frem til den skal spises.... eller bløtkake med masse jordbær... namnam... nå ble jeg kakesyk.....
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Yoghurt kake. Kejmepe godt og enkelt å lage. Ingredienser: 6 plater gelantin 3 egg 1 dl sukker 3,5 dl kremfløte 1 stort beger med jordbær yoghurt Legg gelkantin i bløt i 5 min. Pisk kremfløte Pisk egg og sukker til eggedosis - vend inn pisket kremfløte og yoghurt. Smelt gelatinen i hver sin 1/2 dl med kokende vann og hell det i fromajsen i en tynn stråle under omrøring. Sett fromasjen kaldt noen timer (eller natten over) Pynt med bær.
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Har et par ting til til deg... Bowler er en kjekk måte å servere sommerdrikk på. Du kan blande det du syns er godt av frukt og bær egentlig. Bowler 1 1/2 del appelsin juice 1/2 del brus med sitron smak agurk i tynne staver halve jordbær Bowler 2 1/2 del eplejuice 1/2 del brus med sitronsmak kuler av melon
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 En til Bær i gele. Barn elsker gele, og tro om ikke dei voksne vil sette pris på denne kaken/desserten også. 1 pakke rød gele 1/2 kg friske bær Løs geleen opp etter anvisning på pakken. Avkjøl. Kle en form (yelloring, kroneform - med hull i midten) med litt gele og la den stivne. Rens bær og del dem opp og legg dem i formen (jordbær eller bringebær) Hell over resten av geleen over og la den stivne. Server - Hvelv geleen ut, legg blåbær i midten og rips rundt kanten. Server med pisket krem, råkrem eller vanilje saus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå