Gå til innhold

Avstemming!! Skal vi velge


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velg Kristine. Det er et trygt og godt navn som har en jevn bruk. Amalie, Emilie, etc er navn som mange velger nå... selv om det er flere som heter Kristine så har Amalie en skikkelig oppsving mot år 2000.

 

Har dessuten selv ei på 11 år som heter Kristina :o)

 

Det er 11360 kvinner som har Kristine som første fornavn.

Det er 9853 kvinner som har Kristine som eneste fornavn.

 

Det er 4004 kvinner som har Amalie som første fornavn.

Det er 3368 kvinner som har Amalie som eneste fornavn.

 

kilde:ssb

 

lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Amalie. Det er ett søtt og feminint navn. Kjenner mange på min alder som heter Kristine, så synes det er ett litt kjedelig navn på ett lite barn. Amalie er populært nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to nieses som er søstre, den ene heter amalie, den andre kristine. Så få to døtre og bruk begge navnene. Flotte navn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie ville jeg gått for. Kristine er også fint, men vet selv at jeg sliter når det blir Kristine, Kristin, Kathrin, Christina, Kathrine osv. Det er så likt så mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

definitivt amalie - syns det er et kjempefint navn - søtt, men tøft!

kristine syns jeg IKKE noe om - greit navn, men kjedlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Kristine har mer karakter enn Amalie. Amalie er et motenavn, spør du meg. Kristine går på alle språk og er klassisk, datteren min har det som mellomnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok valgt Amali(e).

Som mwp nevner er det så mange navn som ligner på Kristine, så det blir fort tull..

 

 

 

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine - absolutt!

 

Fordi dette er et navn som holder seg like godt, både nå og om 20 og 30 og 50 år! Et solid, trygt og flott navn, med skikkelig karakter.

 

Jeg har kjent et par Kristine'r og du verden, for flotte jenter. - men så må jeg innrømme at jeg kjenner ingen Amalie'r, så jeg vet ikke hvordan de er! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg Amalie! Tenk på oss stakkars lærere... 4 Kristineer i klassen, og en Amalie... da er det enklest å huske hvem som heter Amalie når vi skal lære oss navn...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...