Gå til innhold

Hobby-fotografer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke hobby- eller frilansfotografer i bryllup? Syns fotograf koster veldig mye og tenkte kanskje det gikk an å gjøre det litt billigere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har to frilansere i familien å skal bruke de..

har tatt andre familie bilder å ble kjmpe bra..

Skrevet

Vi skal bruke min eks-svoger til å ta bilder i brullupet.Han har drevet foto-butikk og er hobby-fotograf. Synes det er tragisk å må betale 7000,- til en fotograf,når man kan få det så mye billigere:-)

Skrevet

Men kan alle få det billigere eller må man kjenne en hobby-fotograf? Jeg kunne også gjerne tenkt meg å bestikke en halv-proff en :-)

Skrevet

Jeg tror nok det blir billigere uansett. Fotografene tar seg bra betalt.

Skrevet

Om det finns skoler der de har fotolinje kan dere spørre der:) de gjør det sikkert billig:)

Skrevet

Hvor er han i fra da?bor tilfeldigvis ikke i oslo området???hehe....

Skrevet

Nå er ikke jeg fotograf (og gjør normalt ikke bryllup), men du kan jo ta en titt på en 'proof of concept' for et bryllup jeg lot meg overtale til å filme forrige helg.

Nå er det bare roughly kuttet sammen, og ikke behandlet videre, men ta en titt og tenk deg hva du vil ha om 10 år, dette eller Onkels versjon.

http://www.r-video.no/Files/cermony.mov

(quicktime, 11Mb)

Mitt beste råd er at om du ikke kjenner noen som kan gjøre det på en ok måte, bør du vurdere å bruke litt penger. Svir kanskje litt nå, men ta en titt i albumene til venner som har brukt fotograf.

Og prøv å finn en fotograf som ikke er så veldig 'gnien' på rettighetene til bildene, det er litt surt å betale mange tusen kroner for å velge ut 5-6 bilder av mange hundre du har lyst på :)

Lykke til !

• 3 uker senere...
Skrevet

Min mann er hobby fotograf. Han har ordentlig utstyr slik som fotografene har. Har alltid likt å drive med bilder- Er nå i det siste han har begynt å ta på seg opp drag. Tatt bilder i noen bryllup og tatt ett årsbilder. Bare si i fra hvis intresse.

Skrevet

Vil ikke anbefale deg det. Spar penger på andre ting når det kommer til bryllupet.

Men tenk denne dagen går superfort og det du har igjen er minner og bildene. Er bildene dårlige er det absolutt ingen måte å få de igjen på.

Vet om flere av mine venninner som går valgt dette eller billige fotografer og ser kjempe missfornøyd. De går å irriterer seg over dette i mange år etterpå.

Skrevet

Kan hende det men jeg hadde en hobby fotograf og er veldig fornøyd. Er jo bare å spørre å få se andre bilder han har tatt. Så merker man fort om man liker den stilen. Vi kontaktet fire ulike og samenlignet. Jeg er enig at det er en VIKTIG dag men mener at man kan spare noen kroner på denne måten

Skrevet

To av storebrødrene mine er hobbyfotografar/frilans, begge jobbar innan media der dei tek mykje bilete for avis/blad/nrk.nett - dei tok bileta våre og vi var kjempefornøgde! Heilt genialt å ha nokon ein kjenner godt som kan ta bileta, då får ein jo akkurat det ein vil ha! Tok vel rundt 400 bilete (300 digital 100 35mm) og dei vart veldig fine! :) Måtte jo berre betale for framkalling (enkelt via internett!!)

Skrevet

Jeg er profesjonell fotograf og både filmet og knipset bilder i en god venninnes bryllup, men ikke selve takkekort-bildene.

Jeg syntes det var et styr fra ende til annen, løpe rundt med kameraer i finstasen, knipse her og der, klippe sammen filmen etterpå, noe som tar mange timer, fremkalle bildene, sette de inni album.

Til dere som synes det er dyrt med fotografer, det er ikke bare å trykke på en knapp for å ta et bilde, nei, man må få kjemi med brudeparet, jobbe for å få frem det de vil uttrykke, tenke motiv, utsnitt, lys, osv osv.

I mitt tilfelle fikk jeg ikke en gang en vinflaske for jobben! Jeg betalte faktisk alt av film og fremkalling, kopiering selv. Nei, fy flate, så utakknemlig noen er som bare skal ha en jobb gjort gratis. Hvorfor tror dere fotografer tar 400 bilder? Skal dere ha profesjonelle bilder, så koster det!

Jeg skal ihvertfall aldri mer ta bilder i noens bryllup!!!

(Puh,.. fikk lettet litt på trykket, der ja ;)

Skrevet

Da fikk jo du bare dårlig behandling...jeg skal ha noen i familien som har studert litt foto til å ta bilder og da skal det være deres gave til oss...så tar jeg jo bare negativene selv og fremkaller (bruker digitalt)

Personlig synes jeg det holder å bare ta bilder jeg da, fordi hvis man tar mange blir det alltid noen fine. Trenger ikke ta det så høytidelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...