Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Hei dere der ute Er det noen som har erfaring med besteforeldre som dagforeldre? Barnet vårt på 10 mnd og har ikke fått barnehageplass. Besteforeldra vil hjelpe oss og stiller som dagforeldre i et år. Vi er veldig takknemlige for dette, og prøver å se bare positivt på denne løsningen! Er det noen som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Vi hadde heller ikke barnehageplass til å begynne med, så mormor og morfar var dagforeldre. Det funka utrolig bra, for ikke å snakke om så godt det var for mormor. Hun hadde nettopp blitt pensjonert, og hadde ingenting å ta seg til...nå hadde hun noe fast å gå til. Jeg har jo tvillinger da, så mormor og morfar fikk nok å henge fingerene i. Hun hadde dem ca. 4 timer hver dag i 6 mnd. Så fikk vi barnehageplass, men hun hadde dem 2 dager i uken likevel, og det vil hun fortsette med sier hun. Nå er barna 2,5 år. Må legge til at jeg betalte mormor og morfar fordi de ville ta seg av barnebarna, pengene skulle dekke middag og vaskeservietter, andre ting som ble brukt ekstra av.
Laurine Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Hei på deg ! Ja det har jeg erfaring med ! God erfaring ! Vi fikk ikke barnehageplass til vår førstefødte jente da jeg skulle ut i arbeid igjen. Hun var da 10 mnd. Bestemor og bestefar (pensjonert), foreslo selv med en gang at de kunne passe henne til vi fikk bhg-plass. Det gikk ca 6 mnd og gjett om de storkoste seg. Det samme gjorde datteren min, og de har et fantastisk godt forhold. 7 år etter fikk vi datter nr 2, og heller ei denne gang fikk vi bhg-plass når jeg skulle begynne å arbeide. Bestemor og bestefar var på pletten igjen, og denne gang varte det i 3 mnd. Det ble mye kos også denne gang, og forholdet her er også fantastisk. Har bare positive erfaringer med dette, og anbefaler det på det varmeste. Sjansen for at begge partene blir fornøyd er stor, og siden barnet ditt ikke er mer enn 10 mnd, kommer hun tidsnok i bhg. Lykke til !
Mamma til tre Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Eg har hatt mine to eldste heime til dei var 2 år, for dei begynte i barnehagen. Den eldste blei passa av svigers kvar dag, mens nr blei passa 2 dager i veka. Dei bur i samme hus som oss, så det er veldig sytalaust å berre kunne sende dei ned i kjellaren. Det har gått kjempefint Kjem ikkje på noko negativt med det.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Hei du! Her er permisjonen min nettopp ferdig, og jeg har begynt i 50% (tidskonto). Mannen min fikk plutselig jobb på en annen kant av landet, og dermed måtte besteforeldre stille opp nå i ferien. Og det har godt kjempefint!! Gullet vårt er 9 mndr, og nettopp begynt å krabbe, så de har nok å gjøre Fra høsten av har heller ikke vi fått tilbud om barnehageplass, så da er det dagmamma (som også er søskenbarnet mitt, så vi kjenner hverandre veldig godt). Og det blir sikkert fint ! Etter jul så reiser vi etter pappaen, og da må vi søke plass i barnehage der...
pappatilto Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Et vennepar av oss hadde en lignende løsning, bare at her var det "delt omsorg" mellom mormor og farmo. Tror de hadde annenhver dag eller noe slikt. Fungerte så vidt jeg vet utmerket, med unntak av at farmor lærte gutten at Cola var veldig godt da dette var den eneste måten hun fant å få i ham penicillin på ved en anledning. :-) Så det er nok en fordel å bli enige om regler for for eksempel kosthold, oppdragelse etc, ihvertfall når barnet blir eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå