Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Hvilke papirer må jeg ordne nå som vi har flyttet fra hverande.? da tenker jeg ikke på trygd og sånn men delt omsorg... eller om man kan kalle det delt omsorg.. jeg står som aleneforsørger.. men han skal ha han annenhver helg snart... noen som vet?
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Ta deg en tur på trygdekontoret, få deg en time så du får hjelp med alle papirer Er en del som skal huskes på
Gjest Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 (husker ikke alt heller skjønne du, er ikke alene mamma mere ) Lykke til!
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 OS ( alenemors trygd) har du barnehage eller sfo? stønad til barentilsyn dobbelt barentrygd og farsbidrag. du kan også søke på sosial kotoret om hjelpe stønad der. Men på trygdekontoret kan du søke om en engangs sum hvis du ikke fikk det ved fødsel
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Det er ikke delt omsorg om samværsordningen skal være annenhver helg. Delt er det om barnet bor like mye hos hver. Men papirer du bør skaffe deg er meklingsattest (hvis dere har vært gift/samboere) og ikke minst meld flytting den av dere som har flyttet. Så bør dere ordne en skriftlig samværsavtale, ha den gjerne så detaljert som mulig. Det gir mindre rom for krangling om dere blir uenige. Avtale om barnebidrag. Dette kan dere ordne privat. Om dere har privat avtale kan den likevel innkreves gjennom trygdeetatens innkrevingssentral, men dere slipper gebyrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå