MonitaMS Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 I det undrende og ærlige hjørnet i dag.... Kan hende jeg får ulike reaksjoner på dette, men jeg syns det er interessant å se hva andre føler om dette. Hvis din mann/samboer har barn fra før, og du selv ikke har.... Er dette fullstendig ukomplisert? (Nå ser jeg bort i fra samarbeidsproblemer med barnets mor, som jo kan være veldig vanlig. ) Jeg tenker på ens egne følelser. Har man en slags ”nummer 2 følelse?” At en selv og barnet man venter kommer på en slags andreplass? Føler man seg litt snytt? Slik at denne opplevelsen med å få det første barnet sammen er blitt tatt fra en? Er det bra å ha en mann som har vært med på dette før? Forstår han mer? Andre dilemmaer og følelser? På godt og vondt?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Ta deg en tur inn på DIB med samme tema så skjønner du at dette ikke er enkelt. Jeg har ikke andre råd til deg enn å finne deg en mann uten barn fra før. Du vet ikke hva du beveger deg innpå. Hilsen ei som fikk nok og skilte seg
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Hei. Lover deg det at å være sammen med en mann med barn fra før, er så langt fra ukomlisert! For det første vil man alltid være nr. 2! Og man må akseptere det fra dag 1... Ellers er det ikke noe håp. Man må være villig til å gi avkall på typiske kjærestepar ting i de perioder som ungen(e) er tilstede, da blir man kastet rett inn i familietilværelsen. For ikke å snakke om følelseslivet. Det er et eget kapittel. Det viktigste og beste du kan gjøre er å ta stilling til om du klarer å leve med det. Om du er sterk nok til å si til deg selv at du gjør en god jobb. Det er en ganske utakknemlig jobb å være stemor.. Også må du finne ut om mannen du har forelsket deg i har hodet på skuldrene og bena på jorden, og faktisk ser deg i det hele. Alt du "ofrer" for hans historie.. og alt du er villig til å forsake for å leve et liv sammen med ham. Sånn sett så er det fint med en mann som har erfaring fra et samlivsbrudd. Han vet hva det innebærer, og har gjerne gjort et tappert forsøk på å redde det forholdet en gang i sin tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå