Gå til innhold

Hvordan få baby til å like vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 3 mnd som vi prøver å tilvenne vann. Har gitt det på tåteflaske. Hun gir tydelig inntrykk av at hun ikke liker det. Har forsøkt av og til i snart 2 uker, men vil ikke ha. Noen med gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke. :) Min var aldri særlig interessert i vann før vi hadde noen varme dager tidligere i vår. Men han ville ikke drikke av tåteflaske eller tutekopp - jeg måtte dryppe vannet i munnen hans!

Jeg tror at i vårt tilfelle så forventet han å få annen drikke på tutekopp eller tåteflaske, inntil da hadde han fått sviskesaft på tutekopp og MME når han ble passet i tåteflaske, og at han dermed ikke skjønte at han skulle drikke vannet..han syntes visst bare det var guffent. Nå drikker han mye vann fra sånn Imsdal/Olden-flaske med sportscap - og synes det er kjempestas.

Han er jo endel eldre enn din (7,5 mnd) men jeg ville vel prøvd å dryppe noen dråper i munnen hennes i starten. Får hun i seg noe vann f.eks. når dere dusjer eller når hun bader? Og reagerer hun i tilfelle like mye på det da?

Jeg tenker at etterhvert som de blir tørste nå i varmen så vil de vel etterhvert synes at vann er digg..?

Skrevet

jeg hr ei jente på 2mnd. skulle gi henne vann nå som det har vert så varmt, men det ville hun ikke ha. jeg to å pumpet ut litte granne melk og blandet det med vann. dette drikker hun. bruker dett ei stund, så prøver jeg igjen med bare vann.

Skrevet

Jeg trodde ikke man behøvde å gi vann til så små, jeg. Kan man ikke bare amme oftere når det er varmt?

Skrevet

Begynte å tilby henne vann når hun var 5 mnd men det er først nå som hun er 9 mnd at hun drikker en del.

Prøvde diverse flasker, kopper, med skje etc for å venne henne til smaken.Hun har aldri fått noe annet enn vann og mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...