Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Har en jente på 3 mnd som vi prøver å tilvenne vann. Har gitt det på tåteflaske. Hun gir tydelig inntrykk av at hun ikke liker det. Har forsøkt av og til i snart 2 uker, men vil ikke ha. Noen med gode forslag?
Halloween-mamma Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Egentlig ikke. Min var aldri særlig interessert i vann før vi hadde noen varme dager tidligere i vår. Men han ville ikke drikke av tåteflaske eller tutekopp - jeg måtte dryppe vannet i munnen hans! Jeg tror at i vårt tilfelle så forventet han å få annen drikke på tutekopp eller tåteflaske, inntil da hadde han fått sviskesaft på tutekopp og MME når han ble passet i tåteflaske, og at han dermed ikke skjønte at han skulle drikke vannet..han syntes visst bare det var guffent. Nå drikker han mye vann fra sånn Imsdal/Olden-flaske med sportscap - og synes det er kjempestas. Han er jo endel eldre enn din (7,5 mnd) men jeg ville vel prøvd å dryppe noen dråper i munnen hennes i starten. Får hun i seg noe vann f.eks. når dere dusjer eller når hun bader? Og reagerer hun i tilfelle like mye på det da? Jeg tenker at etterhvert som de blir tørste nå i varmen så vil de vel etterhvert synes at vann er digg..?
januar!! Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 jeg hr ei jente på 2mnd. skulle gi henne vann nå som det har vert så varmt, men det ville hun ikke ha. jeg to å pumpet ut litte granne melk og blandet det med vann. dette drikker hun. bruker dett ei stund, så prøver jeg igjen med bare vann.
camillen Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Jeg trodde ikke man behøvde å gi vann til så små, jeg. Kan man ikke bare amme oftere når det er varmt?
Gjest mphs Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Begynte å tilby henne vann når hun var 5 mnd men det er først nå som hun er 9 mnd at hun drikker en del. Prøvde diverse flasker, kopper, med skje etc for å venne henne til smaken.Hun har aldri fått noe annet enn vann og mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå