Gå til innhold

Noen andre som er redde for å gå på overtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg er kommet så pass langt (31 uker) er jeg ikke lenger så redd for for tidlig fødsel, men jeg er litt engstelig for å gå over... Har hørt så mange skrekkhistorier om det. Jeg lurer på om det er lov etter en uke feks på overtid å kreve at fødselen blir satt i gang? Det er jo så meningsløst å miste barnet pga morkakesvikt el.lign., ikke at det ikke er meningsløst uansett, men når en er kommet så langt og barnet er fiks ferdig så er det idiotisk å risikere noe...noen andre som tenker på dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt innenfor to uker før og to uker etterpå er jo regnet som normalt, så jeg er ikke særlig bekymret nei...er vel først når man er enda lengre at det begynner å bli farlig, og da blir man vel satt i gang regner jeg med. Gikk ti dager over sist, så er mere bekymret for hvor utolmodig man blir, og hvor kjedelig det er.....

Skrevet

Ikke redd akkorat, men vill IKKE!

Skrevet

Hei

Jeg var redd for det samme, for sist fødsel så sa jordmor i etterkant at "det var godt han kom når han kom, for denne morkaka var sliten..." og da var jeg nesten 2 uker over. Jeg ga uttrykk for til sykehuset nå at dette bekymrer meg, og da fikk jeg time til kontroll på sykehuset på termin - så sjekker de om alt ser greit ut med morkake og sånn tror jeg :-)

(når det er sagt så er det jo ikke sånn at alle morkaker blir utslitt og ikke funker mer, det er i minimal prosent av tilfellene, så det bør jo ikke være noe problem for alle og enhver)

Skrevet

Er ikke redd for det, men ønsker det heller ikke. Gikk 12 dager over termin forrige gang, og ble fulgt veldig godt opp. Hvis det er tegn på at morkaka ikke fungerer som den skal, så blir det tatt affære. Jeg ønsker IKKE å bli satt i gang en gang til, det var en lite koselig opplevelse for min del da jeg ikke var moden i det hele tatt.

En kan nok ikke kreve å bli satt i gang, tror jeg.

Skrevet

Takk for svarene jenter...føler meg litt roligere nå. Det skal sies at jeg har mistet en barn i fjor (pga sykdom, ikke overtid) så jeg er vel mer engstelig enn normalt. Jeg ønsker heller ikke bli satt i gang, vil helst at han kommer når han er klar selv, men hvis de følger godt med på slutten skal det vel gå greit....

Skrevet

Gikk 10 dager over termin sist, og fikk ingen oppfølgning i det hele tatt. Bor på et lite sted, hvor legesenteret tok påskeferie og fikk beskjed om at overtid var ikke å regne før 14 dager etter termin, og at 1.gangs ofte går over.

Synes å huske at det var kalkdannelser i morkaka, fordi jeg var gått over, men kan ta feil. Jeg var ikke særlig interessert i å se på den rett etter fødselen.

Det var uansett veldig tungt å gå gravid langt ut i tiende måned. Hver dag føltes som en ny måned, synes jeg, så jeg håper å slippe det denne gangen.

Skrevet

Jeg har tenkt litt på det ja. Men jeg går ikke rundt og bekymrer meg for det. Jeg vil gjerne føde litt før termin, men det er pga bekkenløsning. Jeg er lei av å ha vondt!

Skrevet

Jeg er ikke akkurat bekymret, men vil selvfølgelig helst slippe! Mye pga alt maset fra "alle endre" om at jeg ennå går med mage... Og alle de "gode" rådene man har hørt ca 1000 ganger...

Skrevet

Jeg ønsket først å gå 2 uker over tiden, for da var faren kommet hjem. Han jobber nemlig til sjøs, og fikk ikke bytte turnus og skulle være ute fra 2 uker før og 2 uker etter.. Nå har han imidlertid fått ny jobb, og kommer hjem 14.Juli ( har termin 31.juli ) Nå er jeg heller redd jeg skal føde før han har kommet seg hjem..

Har fortsatt så mye igjen å gjøre, så derfor håper jeg ikke ungen kommer så mye før datoen...

Skrevet

Er redd for å gå over på den måten at jeg absolutt ikke har lyst til det!! Min JM nabefalte faktisk modningsakupunktur dersom det var viktig for meg. Dette er noe det har vært forsket mye på, med gode resultater. Jge har tenkt til å hvertfall prate med noen som driver med det for å finne mer ut om det.

Skrevet

Er helt enig med deg. Har to venninner som gikk nesten 3 uker over termin og de små guttene overlevde med et nødskrik pga infisert fostervann!!! Off...dessuten er jeg livredd for å få en så stor unge at jeg ikke skal få den ut...Elias var 4100 gram og han kom 2 dager før tida!!!

Jeg er også i uke 31 - har temrin dagen etter deg =) Tenk at det er så liten tid igjen! Nå er det jo snart juli! IIIIIIKKKK!!!

Lykke til og ha en fin dag!

Skrevet

Åh, det er godt det ikke bare er meg som tenker på dette! Hvis jeg går 3 uker over termin og legene ikke vil gjøre noe, så kommer jeg til å klikke! Akupunktur har jeg hørt funker på noen, men ikke alle. Jeg vil ikke at babyen min skal bli for stor heller, men de sier jo at de ikke vokser mye på slutten....og det er jo pga at morkaken ikke gir så mye næring! Jeg mener ikke å virke hysterisk på dette, men jeg håper inderlig at gutten min bestemmer seg får å komme litt før eller like etter termin...

Nei, nå er det ikke lenge igjen!! Tiden går sannelig fort nå, får litt panikk noen ganger...dette er min første så jeg vet liksom ikke hva jeg har i vente...men den som venter på noe godt...

Skrevet

bekymrer meg ikke for å gå over, men det hadde vært synd.. morfaren min fra usa kommer. han har lagt turen sin sånn at han skal få hilse på oldebarnet. nr 1. vi har 12 dager å gå på......

blir jo såpass godt passet på at om noe skulle svikte, så er d hjelp og få:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...