Gå til innhold

Sure oppstøt


Tirilill

Anbefalte innlegg

Jeg har helt siden uke 5 vært plaget av en god del sure oppstøt. Har sluttet helt å drikke kaffe. Det hjalp helt til i går da startet det for fullt igjen.

 

Har fått anbefalt noen tyggetabletter fra apoteket. De funka bare 15 min eller noe sånn.

Fikk noe hvitt flytende novacidin eller noe sånn på jobben. Samme virkning på det.

Har verken spist mye mat eller sterk mat. Ikke drukket noe kaffe eller spist fet mat.

Det er så plagsomt at jeg har store problemer med å sove fordi det blir verre når jeg ligger.

Er det noe som har noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forferdelig, og skyldes visst at bindevev i kroppen blir slappere av hormonene og etterhvert at magen presser alt i kroppen oppover. Brr! Det som hjalp meg var å ligge med hodet høyt (sove sittende) og å sove på venstre side, da presser nemlig hjertet spiserøret opp slik at mageinnholdet ikke kommer seg opp i halsen.

Ellers anbefales masse rart, fra vaniljesaus til mandler, du får prøve deg fram. Et søk på forumene vil sikker gi masse råd som fungerer for noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg drikker rett og slett et glass med samarin, det funker veldig bra, på både halsbrann og sure oppstøt..

er ganske plaget med det selv, særlig om natten, men den hjelper iallefall i noen timer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med nyco..det hjelper noe. Det er ihvertfall friskt og godt å få ned i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...