Velve Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har melk nok....men det slo meg at jeg ikke helt vet hvor mye poden trenger pr. måltid. Jeg har allerede noen melkeflasker i frysern,- men jeg aner ikke hvor mye jeg skal beregne til et måltid hvis jeg skal ta opp flasker til tining. Jeg pumper ca. 50 g. på ett bryst. Jeg kan liksom ikke få meg til å tro at det lille tidagers nurket spiser 100 g. pr måltid (to bryst). Synes det virker mye. Vet noen av dere om det finnes en tabell med (CA) oversikt over melkemengden pr måltid til de ulike aldre (/vekt)? Mener å ha sett det en gang.... Selvsagt er det individuelle forskjeller,- men det hadde vært morsomt å se allikevel.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Hei:) Gutten min fikk mme da han var ti dager,så da fikk jeg jo med meg hvor mye han drakk. I snitt drakk han 100, men det hendte innimellom at det ble bare 50, eller til og med 120. Så er det jo som du sier forskjell på barn:)
LilleGumman Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Først av alt gratulerer og velkommen over på DiB! Har selv ikke noen tabell over hvor mye mat som skal beregnes til 10 dagers baby, men tror det er nærmere 100 enn 50. Leonora ble jo født for tidlig og dermed satt under 3-timers stell fra sykehusets side hvor man var nøye på hvor mye hun skulle ha pr måltid. Da hun var ca en uke veide hun et sted mellom 2800 og 3000 gr og da skulle hun ha minst 65 ml pr. måltid (dvs hver 3. time). Dette ble tatt ut fra en tabell som de hadde på sykehuset. Du kan sikkert få denne tabellen hvis du kontakter sykehuset eller din lokale helsesatsjon?
Karomamma Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Grattis med ny baby Jeg pumpet også og matet med flaske i begynnelsen. Mener "regelen" de hadde på Nyfødtintensiven, var melkemengde per døgn: 15% av kroppsvekt. Det virker som det stemmer med LilleGummans tabell også. Så lenge du gir MM, tror jeg ikke det er noe i veien for å gi mer enn anbefalt. Litt annerledes enn MME, der man helst ikke skal overdrive. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå