Gå til innhold

For gammel til å bli far? (samme som skravle..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne og mannen har to barn fra før, på 11 og 9. Hun er 39 og han er snart 50.

HUn har veldig lyst på et siste barn, men nøler fordi hun synes de blir så gamle foreldre.

Hun selv er jo ingen ungdom, sier hun, og når mannen er såpass mye eldre, tror hun det blir dumt for barnet.

Jeg er uenig med henne. Jeg synes de bare skal prøve siden de begge egentlig har lyst på et barn til. De har mange andre gode kveliteter som veier opp for den relativt modne alderen de begge har.

Men hun er veldig i tvil selv om jeg sier dette til henne. Det er så synd, for nå er hun jo bare lei seg og savner så veldig en liten baby.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mange modne pappaer i dag, så folk reagerer ikke på dette lenger. En slektning av meg ble far i nytt forhold da han var over 50 til to stk. Så dersom de begge ønsker seg en til, er det bare å satse på det mener jeg.

Skrevet

er egentlig ung mamma jeg bare inne å titter her...

be hun ha en hyggestund med mannen sin å få en til... hadde hun vært 90 så hadde jeg vurdert det men hu er jo ikke 40 engang=)

ønsk henne lykke til=)

Skrevet

Hei,

Jeg mente vel på det nærmeste at det skulle vært fengselsstraff for å sette barn til verden når man var bortimot 40 år...helt til jeg møtte meg selv i døren med et smell, da jeg endelig møtte mannen jeg ville ha barn med. I forhold til mine egne fordommer gjorde det ikke saken bedre at han er 10 år eldre enn meg.

I etterkant har jeg innsett følgende:

At man har unge foreldre er ingen garanti for at de lever lenge, selv mistet jeg moren min for 2 år siden, da hun akkurat hadde fylt 58.

Alder er bare et tall - en god stund. Det hjelper med et ungt sinn og en trenet kropp (ikke for utseendets del i denne sammenhengen). Jeg skjønner selvsagt at på ett eller annet tidspunkt blir alder ikke bare et tall, men også en hindring.

Modne foreldre har ofte en ordnet økonomi og slipper å snu på skillingen, pengekrangler kan være roten til mye ondt. De fleste har rast fra seg og bruker ikke energi på å tenke på "alt de går glipp av".

Det blir stadig flere "gamle" foreldre, barna våre vil ha lekekamerater med foreldre på vår egen alder. Man blir ikke nødvendigvis tatt for å være besteforeldrene.

Det viktigste for barnet er at det er ønsket og blir elsket, uansett hvor gamle eller unge foreldrene er!

p.s. Jeg ble selvsagt utsatt for litt godmodig erting for mine tidligere uttalelser da jeg fortalte at jeg var gravid i en alder av nesten 38, men fikk bare positive reaksjoner på graviditeten. Vi håper forresten å kunne lage en lillebror eller lillesøster om ikke så alt for lenge.

Skrevet

Har bare en tilleggskommentar til "Man blir ikke nødvendigvis tatt for å være besteforeldre."

Mine foreldre har ofte passet jenten min på 2,5 år, og gått masse på tur med henne, og mange har trodd at de har vært foreldrene, og de er 45 og 47 år, så det blir mer og mer vanlig å være eldre ihvertfall.

Selv er jeg 21 og har gått for "passepike". Det er ikke SÅ kult da, når de ikke tror meg om jeg sier at det er min datter.......

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...