Gå til innhold

Faste plasser i bilen/ved bordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere det?

Ungene mine/våre har nemlig fast plass i bilen og ved bordet.

Men når særkullbarna er er annenhver helg synest mannen min at da får mine/våre barn "flytte" rundt.

Det er spesiellt i bilen problemet oppstår. Vi har en stor bil grunnet alle barna. Den ene jenten min på ti år er spesiellt "glad" i denne ene plassen i bilen. Og det blir ett sirkus uten like hver gang hun må flytte på seg.

Ved matbordet vil alle sitte nærmest babyen,og vi har prøvd bytte på det så det blir en slags tur-ordning. Men det er slitsomt,for det blir lett glemt hvem som satt der sist. (spesielt når det går 14 dager imellom)

Forstår min mann at han ikke ønsker å gjøre forskjell på barna,men likevel synest jeg det er litt urettferdig at vi må forandre på alt når de kommer.

Hva synest? noen som har noen gode tips å komme med? takker isåfall for det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi har faste plasser. Det har aldri vært problmer ved det. Ved bordet så må de 2 andre barna sitte på sin plass fordi de har tripp-trapp-stoler. I bilen må de 2 minste sitte på hver sin side pga av bilstolene.

Men jeg skjønner hva du mener. Synes hun på 10 må få ha plassen sin i bilen. Siden dere har så stor bil, har dere sikkert mange seter også (?) og da skjønner jeg ikke hvorfor hun må flytte på seg.

Ved spisebodet så kan dere jo forklare hun på 10 at de andre må få sitte ved babyen. Hun har jo babyen hele tiden ellers, og da er de de andre sin tur når de kommer. Er de der lengre enn bare en helg, så kan det byttes på slik at hun også får sitte ved h*n.

Skriv forbokstaven til det barnet som satt der sist på kalenderen, så husker dere det fra gang til gang. Dere har sikkert en slik hengende på veggen?

Her er vi voksne enige om hvordan det skal være. Det er vi som bestemmer. Om de begynner å krangle om det er det ingen som får lov til det de kranger om. Det blir fort slutt på kranglingen når de skjønner at det ikke hjelper.

Lag en plan for det, du og din mann, og bli enige.

Det er veldig viktige at det ikke er usikkerhet mellom deg og din mann og at dere er enig. Føler barna at de kan få en av dere på sin side, blir det enda mere krangling.

Skrevet

syns ho på 10 burde gå med på å bytte plas i bilen (alle må jo gi litt for at det skal være bra for alle ) jeg sysn det er feil av det å tenke på at det er urettferdig for dere er jo heldige å bo sammen med faren deres. syns heller at du skal innføre i familien at det ikke er faste plasser om det blir bråk av det. du har en smart man som tenker på alle barna sine så vær gald for det for er ikke alle som er så heldige.

Skrevet

Her i huset har vi også faste plasse både ved bordet og i bilen.Og de er sånn enten eller.

Men det hender stebarna spørr om å få sitte ved broren og da ordnes det uten problemer.

Men vi hadde en episode med det samme jeg og samboer kom sammen.

Han hadde den gang ikke sertifikat og dermed heller ikke bil. Jeg hadde hatt bilen min i noen år og barna mine hadde faste plasser.

Men så begynte datteren hans å klage for hun fant ut at hun ble bilsyk av å sitte i midten.

(Hørte med andre hun satt på med at der var det aldri snakk om noen sånt) så hun måååååte sitte på ene siden.

Da satt jeg foten ned å sa nei.... Ikke rett at mine barn skal gi opp alt bare på grunn av henne.

Så jeg sa til henne at det blir ikke aktuelt, skal du sitte på så sitter du i midten ellers så får du går.

Sa også at vi hadde snakket med andre(blandt annet moren) og der var det aldri snakk om at hun ble dårlig.

Da ble det fort stilt når hun fant ut at vi hadde gjennomskuet henne.

Synes dette med at særkullsbarn på besøk hos pappa skal få særbehandling er helt sløvt..

Hva med når de er hos mor som gjerne har fått flere barn med ny mann.....Da må de jo få særbehandling der også da.

Nei, her får alle lik behandling enten det er mine,hans eller våre felles barn.

Da kan ingen sutre for at den ene får mer enn den andre.

Og dersom særkullsbarn sutrer fordi de som bor her har f.eks fått nye klær så får de grei beskjed om at de får hos sin mor når de trenger det.(hender selvfølgelig at de får hos oss også.)Vi forklarer jo at de som bor her fast kan ikke gå naken fordi at de eldste ikke skal bli sur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...