Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Nå ser d ut til at jeg blir alenemamma...jeg er så sliten og lei meg... Det som har tatt knekken på oss er i hovedsak økonomien..Er så utrolig kjipt at det skal ødelegge alt.Jeg er student og det er vel derfor vi sliter med å få det til å gå rundt... Off, er så redd nå....trodde aldri det var det som skulle ta knekken på oss....Dette skulle vel vært på samlivsbrudd..men men.... Lurer på hva jeg har krav på? Har et barn på10 mnd. og jeg er student. Noen som vet sånn ca.hvor mye jeg vil få i måneden? Kanskje det er andre studenter her som er i samme situasjon? Hvordan er det å gå på skole når man er alene med barn? Tror det blir tøft å fortsette, men kan ikke gi meg nå... Kjempetakknemlig for svar!!!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Hei du må gå på trygdekontoet og fylle ut noen søknader og far til barnet må skrive under på samlivsbrudd så får du rundt 9000 i mnd ++ er ikke helt sikker for jeg er nok i samme situasjon som deg blir snart alenemor om jeg bare tør gå fra han då. Er så redd for å sitte igejn med intet nettverk. Lykke til !!
Ella28 Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Du kan ha rett på : Overgangsstønad Småbarnstillegg Dobbel barnetrygd Barnebidrag Stønad til barnetilsyn Bostøtte De siste to må du søke om i kommunen,de andre på trygdekontoret. Også kan du vel få noe ekstra av Lånekassen,det får du sjekke der. Jeg var alene med min sønn når jeg studerte,og det gikk fint økonomisk med han i barnehage,jeg trengte ikke å jobbe ved siden av. Du får antagelig bedre råd nå som du blir alene,det er egentlig helt på trynet men.....
Har ei lita tulle!:) Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Det er vel ikke helt på trynet. Man er jo alene om alle utgifter i huset! Bortsett fra et lite barnebidrag.