Gå til innhold

Ang bilder på veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en lang lang vegg i stuen. Har enda ikke klart og få opp noen bilder på den veggen. Anner ikke helt hva som passer der. Et stort på midten vil jo se litt rart ut tror jeg. Jeg tenker tre store bilder hadde passet. Men der protesterer min kjære.

Noen råd ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe materialer til en ramme på f eks Maxbo, så kan du spikre rammen i den størrelsen du ønsker, jeg tenker at et langt, smalt bilde kan være fint på en slik lang vegg. Så finner du et tøft, kult, fint stoff som passer til resten av interiøret deres, f eks Åhlens eller Ikea, (eller Laura Ashley for den saks skyld) og trekker rammen med dette. Bruk stiftepistol på baksiden, pass på at du strammer på skrå hele tiden. Det blir skikkelig orginalt og dekorativt, og når du er lei kan du bytte ut stoffet. Spør gjerne om råd hvis du vil gjøre dette og ikke vet hvordan :)

Skrevet

Hei katastrofe!

Du var jammen meg kreativ!! Tipset til hovedinnlegger skal jeg vurdere. Har nemlig en slik lang vegg selv....!

Andre bildetips: Hva en IKKE bør gjøre og hva en gjerne kan gjøre?

Tenkte sette sammen flere småbilder til en stor enhet. Hva er kjørereglene her? Lurer også på tips til hvordan jeg kan spare veggen for alt for mange hull... Bildelist i taket og ståltråd? Andre ting?

Skrevet

Hei, "Lenine"

hyggelig at du likte tipset mitt ;)

Tips når det gjelder billedoppheng ellers er å henge bildene slik at den øverste kanten på bildene rammer en linje (og kanskje sidekantene også, innenfor en firkant, siden du skal ha mange?), eller å henge dem langs en midtakse. Men det er nok mange unntak, ettersom hvordan du ønsker å komponere i rommet. Å tenke på balansen, er i allefall lurt. Å unngå hull er ikke jeg noe flink til...

Skrevet

Kastafiore skal virkelig si du er kreativ. Det var en god ide du kom med.

Hadde det ikke vært for at det bor en mann i huset her så hadde jeg gjort det slik ja. Han insisterer på gullramme. Motivet skal jeg få bestemme.

Men passer det da med et langt smalt bilde på denne veggen ?

Har du kansje en link til en eller annen nett side med gode ideer ?

Skrevet

Takk takk :D Jeg har en m2 stoff fra Ikea på veggen selv ;)

Gullramme ja... men, hvis du liker idéen... hva med stoff i gullramme, da? Få tak i en kul, barokk gullramme, og skape kontrast med et stoff med moderne blomster e.l? Har ikke noen link, desverre. Hvor stor er veggen din?

Skrevet

Den er ca 5-6 meter og ganske dominerende. Ja må nesten nevne at det er brystpanel også. Så jeg syns det er litt vanskelgi dette.

Skrevet

Oi, det var langt, ja. Da tenker jeg at brystpanelet er med på å fremheve at veggen er lang. Kanskje du skulle gi veggen tre forskjellige "soner", for å bryte det lange og dominerende? Vertikale linjer/bilder vil hjelpe til å bryte det horisontale. Kanskje en sone med f eks familiebilder, en med ett større bilde, og en med to mindre under hverandre? Ta mål av veggen, tegn den opp i lite format, klipp ut firkanter i ulike størrelser som du kan flytte rundt på og prøv deg frem med hva du synes kan bli bra.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har en vegg i stuen som er 8 meter lang!

Har delt inn i 3 "deler", i den første, ved sofagruppen står en seksjon, i den andre har jeg familiebilder i forskjellige str. (over en skjenk), og i den tredje har jeg to store malerier (over spisestua). Skal også henger opp et par lamper, men vet ikke helt hvor.

Stua er ikke så stor, så jeg har fått plassert mange møbler på denne veggen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...