Gå til innhold

Når fikk dere morgenkvalme?


Klompin

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er 8 uker på vei og har vært kvalm siden 5 uke..

Er dette normalt?

Jeg har lest at i 8 uke er det normalt å begynne å merke

morgenkvalme osv.

Har også hatt smerter i magen som minner om menssmerter..

Noen andre som har hatt d??

 

Er 19 år og gravid med første...

Har kansje noe med at jeg har mye å tenke på?

Jeg er ikke sammen med barnefaren, han vet ennå ikke

om han vil ha noe med "oss" å gjøre..

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann...

Jeg ble kvalmen i uke 5/6, og har vært rimelig dårlig frem til nå. Men nå kommer det seg faktisk, og tjoho for det :-) Er fremdeles litt småkvalm, men spis litt ofte og lite, og prøv å spis litt knekkebrød med smør på eller noe. Uten pålegg som setter sak, så hjelper det kanskje, har hjulpet meg mot bedre tider hvertfall :-)

 

Murringene gav seg for en stund siden, men mange som har det. :-)

 

Dumt at du er i slike omstendigheter, men gled deg og prøv å tenk positivt så blir det bra for både deg og barnet!!

 

Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen:)

først gratulerer med liten nøtt i magen:) det med at du har mye å tenke påvirker hvordan du føler deg garantert,men beskrivelsen av smerter og kvalmen er helt vanlig...jeg har vært sånn siden dag 1,det var grunnen til at jeg fant ut at jeg var gravid,er i 10uke nå og har vært dårlig like mange uker..men det blir som regel bedre når en kommer seg til uke 14(ca da..)smertene er også helt vanlig,er ikke behaglige men det er etter som jeg har skjønt fordi livmora vokser,husk skjer mye rart inni deg nå:)

trist det med barnefaren..vet ikke helt hva jeg skal si,kjenner jo ikke forhistorien deres..men mange menn for fullstendig panikk når sånne ting skjer,for oss er det en mere naturlig del det å bli mamma,men mannfolk er ikke knyttet til det som vi er.

viktig å tenke på hva er det du vil??kjenner flere i samme situasjon,og en ting er sikkert det blir ikke godt for noen hvis han blir tvunget til dette,men samtidig skla han tenke på at man er to for å lage barn og jeg er av oppfatning er man stor nok til å ha sex er man stor nok til å ta konsekvensene..kan hende han trenger litt tid på seg til å skjønne hva som skjer også..

håper det løser seg for deg/dere!!uansett er jeg sikker på at du har mange som støtter deg hva enn som skjer..

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

jeg startet å merke kvalme/ubehag i uke 6-7. det er det samme som jeg hadde sist. Men plutselig en dag i uke 13-14 var det over!

 

Og de menssmertene har jeg hatt hele veien- sikkert fra dag 1 eller 2.

 

Det er mye rart som skjer med kroppen-det er jo et menneske som skal bli til!

 

Jeg spiser knekkebrød/skiver med smør og vossafår + drikker MYE MELK!

 

Du får prøve å snakke med pappa'en om det. Vet jo ikke hva forhold dere har hatt. Men han er jo en del av dette han også..... Uansett kan han bli en god støttespiller for deg. Muligens han blir glad også???

 

Lykke til!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! :-)

Og gratulere til dere alle, det er jo helt utrolig

at det vokser et barn i oss!!

 

Har bestemt meg for å ikke mase på barnefaren..

Håper at det går opp for han hva som skal skje, og

at han kansje vil dele gleden med meg.

Men inntil det eventuelt skjer så har jeg masse vis

av venner og familie rundt meg som støtter meg og er

glad på mine vegne. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...