Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Hei. Skal i bryllup neste helg men sliter med å finne noe jeg kan ha på meg...kan jeg bruke helhvit kjole eller er det forbeholdt bruden?? Har nemlig en fin og enkel sommerkjole som jeg faktisk ikke har brukt enda!!! Men den er helt hvit =/
Maud Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Det er vel egentlig ikke greit, sånn i forhold til skikk og bruk, å komme i hvit kjole i bryllup. Da må du spørre bruden først i tilfelle. Personlig ville jeg ikke brydd meg om det, men vet at mange synes sånt er viktig. Kan du ikke i hvert fall supplere med en bolero, veske og sko med en helt annen farge?
brooklyn Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 Du må ihvertfall spørre bruden om det er greit. Det mener ihvertfall jeg. Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert om noen hadde kommet i hit kjole..Overrasket, kanskje?
Beama Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Man skal etter skikk og bruk ikke bruke hvit kjole i et bryllup. Det er forbeholdt bruden. Tror jeg hadde reagert litt hvis noen hadde kommet i mitt bryllup i hvit kjole, iallefall uten å spørre meg først..
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Ikke hvit eller rød kjole i bryllup. Det står i allefall i Skikk & bruk boka mi.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Tror egentlig at jeg finner noe annet å bruke da......spurte bruden og hun sa at det var greit om jeg ikke hadde noe annet. Men det kan jo være at de andre gjestene reagerer også. Vil ikke lage ufred på en sånn gledens dag =) Måtte bare spørre siden jeg ikke kan noe om skikk å bruk i forbindelse med bryllup!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Bruk den hvite kjolen du...bare bruk et "sjal" i en annen farge over skuldrene, eller en lett pyntejakke over...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Synes man skal følge skikk og bruk. Hvordan ville det blitt hvis 10 andre damer også valgte hvit kjole? Synes det er bare bruden som skal ha helhvit kjole, jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Hvit, sort og rød kjole er forbudt i bryllup ifølge skikk & bruk. Rød syns jeg ikke er så falig sånn personlig, men om noen hadde kommet i helt sort eller hvitt i bryllupet mitt, hadde jeg blitt kjempe irritert!!! På en så tradisjonsrik dag burde man holde seg til tradisjonen.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har 2 ting jeg er litt sær på ang. mitt bryllup. Og det er ikke hvitt og ikke miniskjørt... Ville nok droppa den hvite ja (-:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå