Gå til innhold

Hvordan går det om natten?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gutten min legger seg ca halv ni og "står opp" igjen halv ellve neste dag.. Vokner ca 1-2 ganger pr natt.. (får da melk i flaske).

Skal forsøke å legge han tidligere nå, siden han ligger så lenge om morgenen...

 

Hvordan er det med barna deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenten min, som er født i midten av januar, er ikke så flink til å sove. Hun legger seg også rundt halv ni, men våkner igjen etter en time for å få en siste melkeskvett (vet ikke helt om det bare er dårlig vane). Hun sover da gjerne til kl. 02 for å få litt påfyll og våkner kl. 05.30. Da er hun klar til å stå opp. Imidlertid er hun veldig rolig og kan ligge og småpludre ved siden av meg, puppe litt og dorme litt av inn i mellom frem til kl. 07.30, men da er det stopp. Vi har begynt med grøt og gir den omkring kl. 19. Håper den får henne til å sove litt bedre på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi prøver å legge ham i åtte-tida, men noen ganger er han så trøtt at vi må legge ham tidligere. Varierer når han våkner på morgenen, de siste dagene har han insistert på at det er morgen grytidlig. Har vanligvis kunnet roe ham en god stund ved å legge ham over i senga vår og kose, men nå er han så ivrig med å snu seg og bevege seg, så det blir ikke mye ro av det :-)

Han pleier å våkne for mat en eller to ganger før jeg legger meg for natta, og så et par-tre ganger til i løpet av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge han i åtte tiden, men klokken blir ofte ni.

Spesielt de dagene som har vært varme, så har det vært vanskelig å få han i seng. Men når han først er i seng så sover han natten igjennom.

Våkner på morgenen igjen alt i fra halv åtte til ti, men som oftes rundt ni.

Det har han gjort siden han var 2 mnd., nå er han 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var greit å se at det er flere som ikke sover over enda. Helsesøstra vår snakker som om alle skal sove over fra de er 3 måneder...

Gutten vår legger seg ca 19.30 og sover som regel til kl. 0300. Deretter kl. 0500 og når kl er 6 er det egentlig bare å ha seg opp. Han får grøt om kvelden nå. Uten grøt våkner han ca kl 0130.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som er oppe mange ganger hver natt :-)

Snupp skjemte oss helt bort i starten ved å sove rundt fra hun var 3 uker til drøye 3 mnd. Så begynte hun å våkne 1 gang hver natt og nå er det 3 ganger. Går litt feil vei.....

 

Har tenkt at hun kanskje trenger mer mat, men har lyst å vente til hun er 6 mnd. Men får se hvor lenge mor orker å ha det sånn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

min datter har sovet hele natten igjennom i flere mnd...tror det har hent to-tre ganger at hun har våknet om natten...bare for å glise, pludre litt og så sovne igjen...legger henne klokken ni...sover til åtte- ni tiden dagen etter...sover ikke så mye om dagen...bare en høneblund i ny å ne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her sover minsten fra rundt 19 og står opp rundt 7-8. Vet ikke om det er varmen eller om det er han som trenger mer mat, men han våkner oftere og oftere... Før var det 2 ganger i soveperioden, men nå er det opp til 4 ganger! Jaja, skal sette i gang med smaksprøver....vi får se om det er mere mat han vil ha.. ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...