mamman til Håkon Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Hva skal dere gjøre? Som jeg har fått inntrykk av så er det fler og fler som tar med seg egne klær å bruker på sykehuset? Sist brukte jeg klærne som var på sykehuset, men litt usikker denne gangen.
~Endorfina~ Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Jeg visste heller ikke at man kan få/låne klær på sykehuset? Er vel noe frakk-lignende greier da?
♥maxen min♥ Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Sykehus klær er ikke jeg keen på å bruke i alle fall, tar heller med egne, føler meg mer vel i det. Greit å ha en sånn "frakk" når jeg skal føde, men ellers vil jeg ha mine egne!
Karoline's*mamma Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Tenker du på klær til babyen eller meg? Eg kjem nok til å ruke mine klær på meg sjølv. Tar med gode behagelige klær. Babyen kjem nok til å bruke sine egne klær. Men så blir det jo ikkje mange plagga, då den for det meste kjem til å ligge inntulla i tepper ol.
lilleBrumm Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 På babyen bruker jeg sykehuset sine klær. Og for å være helt ærlig så gidder jeg ikke bruke mine egne klær heller. Det blir nok klesvask allikevell. Synes det er helt ok å gå i disse sykehusskjortene, jeg. Og jeg har ikke tenkt å blir der noe særlig lenge. Drar hjem så snart jeg får lov.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har kjøpt to joggedresser til meg selv som jeg sikkert kommer til å bruke, men regner med at det nok går litt i sykehusskjorter også ) Til babyen bruker jeg sikkert sykehusets klær. Får se
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Under selve fødselen er det veldig greit å bruke sykehusklær. Du får en sånn lang kjortel med knepping helt ned og det er en veldig grei føde-habitt!!! Etter fødselen brukte jeg kun mine egne klært, borsett fra at jeg sov i sykehusskjorte. Babyen brukte bare sykehusklær!!
olivia71 Skrevet 16. juni 2006 #9 Skrevet 16. juni 2006 Du mener vel barneklærne, regner jeg med??? Det anbefales å bruke sykehustøyet, selv om det ikke akkurat er siste skrik i fasong eller løsninger. Fordi at da blir det vasket for deg, alltid nytt tilgjengelig og babyer bruker utrolig mye tøy, og pappaen slipper å bruke den første tiden til å tenke på klesvask... Til meg selv bruker jeg sykehustrøye så lenge det er mest behagelig å gå i, og egne klær når det føles komfortabelt - men da er det ofte på tide å dra hjem uansett.
Gjest Skrevet 16. juni 2006 #10 Skrevet 16. juni 2006 på det sykehuset jeg fødte første gangen ville de at vi skulle bruke sykehus klærne(store pysjamaser lignet de på) skjortene va behaglige og praktiske synes jeg. men det sykehuset jeg tilhørte/tilhører nå ser de helst at vi bruker egne klær, får beskjed om å bytte til sykehuseklær når fødselen nærmer seg slutten. og tiden på barsel bruker vi våre egne. så jeg skal gå til anskaffelse av noe gode kosebukser, og ammetopper denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #11 Skrevet 16. juni 2006 Jeg tok med meg ei t-skjorte som kunne kastes etter fødsel. Helt greit, for de "frakkene" på sykehuset er fæle.
* Zoë * Skrevet 16. juni 2006 #12 Skrevet 16. juni 2006 Jeg kommer til å bruke sykehusklærne til babyen. Tar kanskje med en egen trøye til babyen for å ha på når jeg skal ta noen bilder. Til meg selv kommer jeg til å ta med noe eget tøy. Hadde så lite blod i kroppen etter forrige fødsel og var svært blek. Ikke mye lekkert med en blekblå sykehusskjorte da *ler*. Det er jo ikke mange dagene man er på sykehuset, så det er ikke sååå nøye. Bare jeg har sminken min er jeg fornøyd
kjersti-har 2 prinsesser Skrevet 16. juni 2006 #13 Skrevet 16. juni 2006 Etter dusjen etter fødselen er det rett i egne klær ja!!!! Føles litt bedre å se litt normal ut... kosebukser og t-skjorter går det i da ja
mamman til Håkon Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 17. juni 2006 Takker for mange svar. Tenkte vel mest på til babyen, men greit å få et innblikk og tanker på det til seg selv også.
Happy Ignorant Skrevet 18. juni 2006 #15 Skrevet 18. juni 2006 Blødde litt mer enn jeg hadde regnet med sist, og gikk derfor fort tom for egne klær. Fint å ha eget til besøk. Kommer til å bruke sykehusets klær den første dagen iallefall, skal ta med ekstra joggebukser og veldig store bind. På babyen brukte jeg sykehusets truser, trøyer, og tepper og egne sparkebukser/dresser.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #16 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har født på sommeren før, og av den grunn vet jeg at sykehusskjortene blir veldig varme og klamme. Derfor tar jeg med meg flere lange singletter til å ha på både om natten og ellers. Både sengetøy, klær til voksne og barn er ganske tett vevd og hardt vasket, så jeg synes at det egner seg dårlig om sommeren når det er så varmt.
en av hver Skrevet 18. juni 2006 #17 Skrevet 18. juni 2006 Til babyen har jeg bare med klær til hjemreise. Greit å ikke skitne ut alt vi har på sykehuset og måtte vaske med en gang vi kommer hjem. (Har nemlig forsøkt å begrense innkjøpene..) Til babyen har de fleste sykehus bleier og bomullstrøyer (2 stk utenpå hverandre), og så helsetepper i lyseblått eller rosa rundt, samt dyne. Til meg har jeg egne klær, men tror jeg skal bruke truser (sånne stilige nettingsaker) og skjorter fra sykehuset. Veldig greit å bare gi det skitne fra seg. De fleste sykehus har imidlertid elendige, vide, korte, stygge bukser, med snøring og stor sprekk istedet for glidelås. De vil ikke jeg gå f.eks i kiosken i. Tror dessuten det blir kaldt utenfor sengen. Har derfor med deilig kosebukse. Har også med noen singleter og hjemreiseklær. Valgte da "under-magen buksa" som eg brukte tidlig i graviditeten. Tror de "gamle" klærne er for trange foreløpig..
Lilje74 Skrevet 18. juni 2006 #18 Skrevet 18. juni 2006 Ja, ser ut på innleggene nedenfor som om det er noen lange skjorter man får å ha på seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå