Gå til innhold

Hjelp, jeg er stevnet for retten

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Eksen har saksøkt meg i forbindelse med samvær. Jeg har fått satt opp en samværsavtale hos advokat for å få orden på samværet. Barnet vårt er hele 16 år gammel og blir manipulert av pappaen. Dette har slitt sånn på at 16-åringen fikk psykiske problemer og jeg måtte ta tak i det. Men eksen står på og gir seg ikke. Han klarer vel å manipulere både 16-åringen, advokat og dommer, kjenner jeg han rett.

Noen her som har erfaring med at domstolen skal avgjøre samværet? Er det fare for at jeg blir fullstendig overkjørt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som kjører samværssak når ungen er 16 år? *sjokkert*

Nå er det jo slik at ungene skal høres fra de er 7 år, og mer fra de er 12 år. En 16-åring har jo ganske sterke meninger om det meste.

Du sier du har tatt tak i de psykiske problemene til barnet. Hva har du gjort? Kan evt. fagpersoner uttale seg? Hvis ikke dere er i kontakt med fagpersoner så gjør det straks.

Har ikke erfaring fra domstolene selv heldigvis. Men kjenner flere som har det. Og dommere er ganske så flinke til å gjennomskue foreldrene. Du kommer ikke langt med drittslenging der. Tror nok ikke du blir totalt overkjørt. Men du må ta kontakt med advokat straks. Vis at du ikke lar deg manipulere.

Skrevet

Nei, her er det jo i hovedsak opp til 16åringen egentlig...

Skrevet

Har han fylt 16 så bestemmer han i praksis selv. Men hvorfor er DU redd for å bli overkjørt, burde du ikke være mer redd for at han manipulerer sønnen? Det er jo ikke deg det er snakk om her.

Skrevet

Hjelpes ja...

Det må to til for å krangle og lage uvennskap.

Du burde heller gå litt i deg selv ög angre å¨at du har vært med på å gi barnet ditt psykiske problemer.

Jeg må svelge mange kameler hver eneste uke for å skåne mitt lille barn for uvennskap. Det er hardt og tøft å se eksen le meg opp i ansiktet når jeg snur ryggen og går etter å a blitt kallt både det ene og det andre..

Det er altfor mange små som lider under foreldrnes barnslige uvennskap.l

Har du nektet faren samvær på noen som helst måte siden han har reist sak?

Ingen går til retten uten å ha en god sak. så da har han nok det.

Og i tillegg viser det jo hvor mye han bryr seg når han velger å bruke 100 000,- på en sak når barnet er myndig om 2 år.

Skrevet

Å kjøre samværsak om en ungdom på 16 år høres litt rart ut for meg. Jeg flytta hjemmefra når jeg var 16 år pga skole, og ingen kunne ha tvunget meg til å være hos en av mine foreldre, dersom jeg ikke ville det. Da måtte de isåfall låst meg inne, men hvem gjør vell det mot noen som er myndig om to år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...