Gå til innhold

Barnevogn på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt med barnevogn på fly før. Skal fly til Spania med Norwegian. Hvordan pakker dere inn vogna, kun med plast eller med noe hardt utenpå... i tilfelle hva.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får utlevert innpakningsposer på flyplassen. Den må du da levere inn på spesialbaggasje, etter du har skjekket inn. Denne posen må du ta vare på til hjemreisen, siden du ikke får slike utlevert på de fleste utenlandske flyplasser. Ta med solid teip! Ellers kan det være lurt å pakke noen ting inn i vogna før du teiper igjen. Bleiepakker, dyne osv.

God tur!

Skrevet

Norwegian tar ikke noe ansvar for vogn på fly, fordi plastemballasje ikke er godt nok. Iallefall må jeg skrive under før jeg sender vogn innenlands. Det er vel viktig å ha muligheten til å ta bilde av en evt. skade på vogna. Kanskje også få noe personell til å bekrefte at skaden skjedde. Dekker reiseforsikring vognskade?

Skrevet

Dette står i reisevilkårene til Norwegian:

2. Bagasje

2.1. Hva vi aksepterer

Dette kan du ha med deg på flyreisen: Kun ett kolli kabinbagasje per person. Maksimum vekt er åtte kilo. Maksimum størrelse er 55 x 40 x 20 cm. Innsjekket bagasje inkludert i billettprisen er maksimum på 20 kilo pr. person. Dersom den totale vekten av bagasjen er mer enn 20 kilo, vil dette koste kr. 40/€ 6 pr. kilo. Vi kan ikke akseptere enkelt-bagasje som veier over 32 kilo eller mindre enn 2 kilo. Vi tillater en totalvekt på 60 kg. For småbarn under 2 år, kan man ha med seg inntil fem kilo innsjekket bagasje. Dette inkluderer bilsete, barnevogn eller sportsvogn. Barn under 2 år kan ikke ha med kabinbagasje utover mat for konsum under flyreisen.

Norwegian håndterer sine kunders bagasje med omtenksomhet. Likevel kan vi ikke være ansvarlige for normal slitasje, som riper, skrapemerker, tilsøling, skade eller tap av fram stikkende deler som for eksempel håndtak, lommer, låser og hjul. Eller skader som er forårsaket av at for mange ting er stuet inn i bagasjen og at den er dårlig pakket. Norwegian hefter ikke for skader som allerede var til stede før innsjekk eller skader som er forårsaket av kundens egen pakking av bagasjen.

Innsjekket bagasje kan ikke inneholde følgende artikler: Skjøre gjenstander, flasker, lett bedervelige, verdifulle gjenstander som PC utstyr, smykker og edelstener, penger, nøkler, kamera, sikkerhetsdokumenter, dokumentmapper og attachevesker med alarmer installert, medisiner, medisinske attester eller legitimasjonsdokumenter. Det er passasjerens ansvar å påse at bagasjen er forsvarlig pakket og ikke innholder noen av disse artiklene.

Barnevogner, barneseter for bil, sykler, golfutstyr, ski, fiskestenger, annet sportsutstyr, malerier og skjøre gjenstander er i utgangspunktet ikke egnet for flytransport. Norwegian anbefaler våre kunder å pakke dette utstyret slik at det ikke blir skadet. Norwegian dekker kun skader på slikt utstyr hvis det er tilstrekkelig emballert i hard emballasje og emballasjen er skadet. Kun myk emballasje regnes ikke som tilstrekkelig emballasje på slikt utstyr. Vi anbefaler våre kunder å tegne egen forsikring på slikt utstyr. Passasjeren er selv ansvarlig for å pakke skjørt utstyr på en slik måte at det tåler normal bagasjehåndtering. Norwegian har ikke hard emballasje tilgjengelig på flyplassen.

Skrevet

Vi har reiseforsikring hos Europeiske. Da jeg kontaktet dem etter skade på vognen sa de at denne ikke var dekket hos dem. Dette fordi flyselskapene er så uforsiktige med vognene, at det er for mye skader. "Dette må flyselskapene ta ansvar for selv", sa de.

Har aldri hatt problemer med SAS/Braathens i forhold til skader. Har det blitt skader har de ordnet opp. Sterling derimot har vært kranglete.

Reiser nå alltid med SAS dersom jeg har med vogn.

Skrevet

ta vare på plastposen du får til vogna da du reiser nedover.. du får ikke en da du reiser hjem.. det fant vi ut på den harde måten.. de stjal det jeg hadde til lillegutt i vogna..

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ringte også til Europeiske for å være føre var, de sa at mindre skade, som kosmetiske ble ikke dekket, men hvis vognen ble ubrukelig ble det dekket.

Skrevet

Hvordan har du pakket inn når du har reist med sasbraathens?

Vi skal nemlig det neste uke, og skal ha med tvillingvogn. Kan den da ikke veie mer enn 6 kg(det som stod på norwegian)???

Alle andre gode tips for fluturen mottas med takk!! Vi har ikke flydd med barna før, de er 1,5 og 2,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...