Gå til innhold

Pappa fødselspermisjon 1 dag pr. uke??


- Heidi -

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har lyst til å dele på fødselspermisjonen, altså ukene utover pappas 6 uker, med 1 dag pr. uke til pappaen og 4 dager pr. uke til meg i tiden når babyen er 5-9 måneder gammel. Noen som har gjort dette?

 

Vi får det ikke til å gå i boks ettersom jeg må være i jobb eller i utdanning etc. Jeg kan ikke kreve av arbeidsgiveren min å få jobbe bare én dag i uka og ikke vet jeg av noen utdanning som kan tilpasses på denne måten. Dersom jeg får permisjon uten lønn eller er arbeidsledig den ene dagen i uka så mister pappaen retten til fødselspenger, det vil si noen tapte tusenlapper i måneden for oss. Noen som har forslag til hvordan vi kan løse dette?

 

Takknemlig for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok tipset om at du benytter en og en feriedag er det eneste som går..

 

Vi skal gjøre det slik at når min permisjon er over, så tar far fri 1 dag i uken for å være sammen med lillegull. Jeg skal studere, og gå på skolen en dag i uken så da passer det bra. Jobber kveld tre andre dager i uken, så da er pappa¨n hjemme. Dette er bare en overgangsfase på 6mnd. Pappa'n ville helst ta sine 6 uker på sommeren mens jeg er i permisjon, men da får vi et dagmamma-problem den tiden jeg studerer og jobber halvt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med en feriedag i uka kan vel gå, men tror ikke det egentlig da vi har fellesferie i firmaet jeg jobber i (kun ei uke/ 5 dager som er valgfri).

 

Jeg funderer på tanken om å starte eget firma, noen som har noen idéer om dette kan funke da??? (Altså at jeg jobber én dag i uka i mitt eget firma og at pappan får sin ukentlige permisjonsdag med lønn.)

 

Takker for svar så langt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte også på å gjøre det slik at vi delte permisjonen slik at jeg var på jobb 2 dager i uka, og far 3 dager. Men fikk beskjed på trygdekontoret at det ikke gikk for det ble for komplisert for dem å regne det ut pga. gammelt datasystem!!!!! Anbefalte oss å ta feriedager i stedet samtidig som jeg benyttet tidskonto. Til nød kunne vi ta annenhver uke hver, men helst annenhver måned. Så da droppet vi det (for komplisert med tidskonto). Ser ut som det blir at jeg tar ut halvparten av ukene til å begynne med, og far resten til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...