Gå til innhold

Når og hvordan fortelle eldre søsken (som forstår)?


corleone

Anbefalte innlegg

Om babyen, altså? Har en 8-åring som har gledet seg veldig til å bli storesøster men har ikke turt å fortelle henne enda. Er nå 14+ uker og var tidligere engstelig for at noe kunne gå galt og så ville jo hun stakkar blitt så skuffet. Vet ikke enda hvordan jeg skal si det. Hvordan har dere løst dette med større søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min sønn på 5 år fikk vite det litt for tidlig, egentlig, men han er kjempespent!!

 

har vært på biblioteket og lånt barnebøker om babyer, og han kikker spent på magen min hver dag! det er jo bare sååå koselig!

 

han er med meg i graviditeten, og synes det er veldig spennende!!

er 16 uker i morra, men fy søren, så gøy!

 

tør ikke tenke tanken på at det skal gå galt, men da hadde det nok skjedd for en stund siden? (trøster meg selv)

 

men uansett så er det et valg du er nødt til å ta, men hvis hun er 8 år, så forstår hun jo ;)

 

klem, og lykke til!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte vår eldste på 6 1/2 år ganske tidlig. Jeg var veldig kvalm og i dårlig form, og følte vi måtte forklare. Og tenkte vel slik, at om det hadde gått galt, så måtte vi jo ha fortalt det på et vis også, for vi måtte jo ha forklarte våre eventuelle reaksjoner da også. Barn forstår ganske mye, og ville sikkert lurt på hvorfor vi var leie oss osv.

 

Fortalte vel i ca uke 8 tror jeg, og han holdt det hemmelig til uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til min datter på 3 år var vel da 10 uker fordi jeg var så kvalm og trøtt og orket ikke noen ting og magen var veldig opplåst dette fikk ho meg seg og skulle ha meg til doktoren og da sa jeg det til henne.

Og ho forstod det og ho ser jo nå at magen blir større og større og venter spent på at den skal komme ut av navelen.

Å ho vet selv at ho har vært baby i magen min for det spurte ho om da en vennine fikk sin baby.

Og ho har sakt før jeg ble grvid at vi skulle kjøpe en baby for ho hadde så lyst på en ekte baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...