Gå til innhold

Usunn!


Mamsen med lillemor i magen

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem jeg må dele. Jeg har ikke matlyst på sunn mat i det hele tatt!!! Bare av å se på et eple, kan jeg bli kvalm og kaste opp. Spiser ikke brød lengere, har ikke matlyst på det i det hele tatt! Jeg kjøper inn masse sunn mat jeg har lyst på i butikken, men når jeg ser på det i kjøleskapet er det bare vondt! Jeg veit at babyen trenger sunn og god kost, men jeg klarer ikke å få det ned! Får jo i meg et sunt måltid per dag, men skulle ønske det var mer… jeg føler meg skikkelig sprø som sliter med dette, noen andre??? Har noen råd eller tips? Jeg høvler ikke inn på pizza og brus hele tiden, og ikke sjokolade heller, men kan ikke betegne det jeg spiser som direkte sunt… Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da burde du prøve å få i deg kosttilskudd av noe slag.(babyen klarer nok å hente fram det den trenger av kroppen din, så for å ikke bli utslitt og syk er det viktig at du får i deg nok næringsstoffer) Det finnes flere typer i vanlige matbutikker som hevder å ha hele dagsbehovet av vitaminer, mineraler og Omega 3- hvis du klarer å holde nede piller da...hvis ikke burde du snakke med en lege om hvordan du får i deg det du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med akkurat det samme, bare jeg luktet en kokt brokkoli (som jeg vanligvis elsker og spiser nesten hver dag) begynte jeg nesten å brekke meg, orket ikke noe sunt, bare pizza og tacos ol. Trodde man skulle bli sugen på ting som kroppen trengte men det ble i hvert fall ikke jeg. Klarte noen dager å lage juice av frukt og grønnsaker, men til tider orket jeg ikke det heller.

 

Dette har heldigvis gitt seg (i ca uke 25), spiser mye sunnere nå, har lyst på masse frukt og salet osv, veldig deilig, får så mye bedre samvittighet også.

 

Håper det endrer seg for deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og støtte! Har jo dårlig samvittighet, men får ikke gjort så mye med saken. I går kastet jeg opp av å se på en appelsin.. det sier litt... :( Men jeg tar noe som heter komplett kosttilskudd for gravide, og det holder seg som regel nede... tar det alltid etter at jeg har kastet opp, for da vet jeg at jeg ikke skal kaste opp på en stund... Får bare krysse fingrene jeg da, og håpe på det beste.... I dag kjøpte jeg kyllingsalat, fordi jeg hadde så lyst på, og nå vil jeg ikke en gang se på den... Vi gravide er jammen rare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...