Gå til innhold

Hva leser dere til barna?


Tarzanmamma!

Anbefalte innlegg

Min 4-åring har dilla på Donald Duck, men kunne tenke meg en god bok. En med kapitler, en for hver kveld. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt forslag er å stimulere hans interesse for Donald, snarere enn å introdusere nødvendigvis noe annet. Det kommer jo allikevel senere. Har han "dilla" så er det en motor i seg selv for lærling. Husk at det er bokstaver i Donald, masse å lære der om alt mulig også.

 

Jeg ville heller kjøpt mange nye Donald til ham :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, Donald er kjempe greit det. Men det ville ha vært gøy med alternativer innimellom! Vi leser kjempemye til ungene, så forandring fryder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lest ole alexander ferdig nå, og han er klar for mormor og de åtte ungene. Har lyst til å introdusere han for nyere litteratur, men de er flinke til å lese i barnehagen - og nå begynner han jo på skolen snart også:-) mamman leser knerten for han, og det er kjempegøy!! Så anne cath er poppis her i heimen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest:

"arven etter onkel rin tin tei"

"mio , min mio"

leser masse, men er elendig til aa huske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye i 1-2-3 bøkene til go`boken for tiden. Både min datter på 2,5 og bonusgutten min digger å lese om tellefanten. Akkuratt nå er det boken om 3-tallet som er på toppen;o)

 

Jeg likte go`boken sine andre bøker, men disse abc og 123`ene er morro og lærerike. Da trollejenten år ar 1,5 år satt hun på dissen som det stod ASKIM TYRE på, og sa der er mamma sin bokstav og der er onkel Thomas sin... hihi, det var etter mye abc bok-lesning;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alt mulig rart egentlig. De bytter på å velge bok om kveldene (leser hvis de er ferdig på badet til 20, litt senere nå på sommeren). da krøller vi oss sammen i sofaen på loftstua.... Det varierer veldig hva de vil høre, noen ganger er det korte bøker vi leser på en kveld, men også noen som vi leser over flere kvelder. Har en del bøker gjennom Barnas Egen Bokklubb, Tripp Trapp (dåpsklubb), en del Torbjørn Egner, Vestly +++ og så er vi på biblioteket innimellom og låner noen bøker. Det hender eldste på 7 synes hun på 5 velger kjedelige bøker, men da legger hun seg enten i senga si og "tjuvlytter", eller finner en bok selv og prøver å lese litt. Hun vet at neste gang er det hun som velger.

Kardemomme by boka er jo ganske fin å dele en kapittel hver kveld. Eller spør på biblioteket om de har noen gode ideer. Mine synes det er kjempegøy på biblioteket, også hun på 2 år (selv om hun roter litt mye...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår er 4 år og elsker å bli lest for. Vi leser Pippi, Karlson på taket, Albert Åberg, Kardemommeby, Vi i Bakkebygrenda, Brannmann Sam, Pelle Politibil osv.

 

Hvis gutten din hels vil ha tegneserie bør du kanskje veldge bøker med mye bilder og lite tekst i starten, og senere gå over til fortsettelsesbøkene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...