Gå til innhold

EKTEMANN SOM IKKE FORSTÅR...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem... Min mann har alltid vært litt små sjalu på vårt første barn. Han sier at lille gutten min er prioritet for meg nå, og det vil det alltid være. Vi har hatt en del små problemer. Og nå venter vi nummer to... Han er veldig glad, men klarer ikke forstå at jeg kan være så dårlig, han klager dagen lang på at jeg ikke gjør noe ekstra, at jeg helst bare vil ligge der. At jeg sitter foran PC på "barn i magen".... Alt jeg gjør er galt, men han synes det er veldig spennende med ny baby! Hvem forstår mannfolk. Jeg har vært elendig i det siste, slitt mye mye med kvalme, og svimmelhet. Men kanskje han tror at jeg bare gjør meg?

Han var veldig god første ukene, men nå er jeg i uke 9 og dette kommer til å vare litt til. Hva kan jeg gjøre for å tilfredstille han også? Klarer ikke å holde tritt med alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars...

Det høres ikke ut som noen enkel situasjon du er i. Slik det høres ut er det slett ikke du som skal strekke til noe mer enn du gjør. Mannen din har tydeligvis vansker med å forstå hva du nå er gjennom, og det må han prøve å gjøre på et eller annet vis. Kan det være en ide og ta han med deg på neste kontroll? La han selv få se og høre hva du og legen prater om, at det da kanskje går opp for han at du slett ikke bare gjør deg til, og at du faktisk trenger hvile og forståelse nå? Siden dere ikke ser ut til å kunne snakke ut om det, kan kanskje det være en løsning.

 

Synd å ikke kunne hjelpe deg noe mer enn det. Jeg kan liksom ikke komme med de helt store rådene da jeg har en helt stikk motsatt mann hjemme hos meg. Men vi prater masse, og snakker om graviditeten hver dag. kveldene går til koseprating og tanker vi gjør oss. Det er merkelig, men selv om vi prater hver dag om det her, så har vi faktisk noen nye inntrykk å prate om for det. Hvis dere kan klare det er kanskje det også god hjelp. :-)

 

Vi har prøvd å gjøre mest mulig sammen, for vi er engstelige for å havne i båsen med de andr parene som sliter og det vondt sammen under sangerskapet og etterpå. Vi er veldig opptatt å lese om graviditeten sammen, han vil være med på kontroller, vi har handlet en skjønn teddykanin sammen som første ting liksom, og vi fører dagbok/album sammen.

 

Det er ikke meningen å være klissen, eller noe. Vi har våre ting vi også, men rundt dette har vi det veldig bra. Håper du kan snappe opp litt og prøve å se om noe kan funke for deg!! Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jeg prøvde å prate litt med han i dag, men det er vanskelig. Han skal prøve å forstå meg litt mer, men jeg tviler på at han gjør det... Han var med på forrige kontroll, og var helt med i det legen sa, men desverre sa ikke legen så mye heller om hvordan man føler seg de tre første månedene. Nå skal vi snart ta sommerferie, to uker til syden, og det kan kanskje hjelpe på humøret, har kjøpt all inclusive, så vi ikke trenger å tenke så mye på matlaging i hvertfall, det er min hodepine nå, med denne grusomme kvalmen.

Tusen takk for gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...