Gå til innhold

:( dette var jeg ikke forberedt på!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ja da var jeg gått åver termindatoen min en dag...nå er det på tide at lillemann kommer!

var ikke forberett på å gå åver, så en dag føles som en evighet!!

men reiser til sykehuset i morgen om han ikke er kommet til da:) da blir d nåkk fart på sakerne?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du at de gjør noe på sykehuset da? Når du bare har gått over to dager? Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke du får mere fart i sakene om du drar til sykehuset i morgen "bare" fordi du har gått 1 dag over termindato. Jeg gikk 15 dgr over termindato, altså 1 dag overtid, og da var det såvidt de ville gjøre noe...

 

Du må nok smøre deg med mere tålmodighet:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei d gjør ikke noe før på mandagen hvist han ikke er kommet til da...

så må nåkk gå å vente flere dager en bare en:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg utrolig godt jeg. Hadde selv termin på tirsdag. Idag er det torsdag og jeg er fortsatt gravid:-( Men, hva får deg til å tro at noe vil bli gjort etter bare en uke over termindato?? Trodde man måtte belage seg på å vente til overtiden begynner 2 uker etterpå. Og selv da kan de jo være uvillige til å foreta seg noe dersom de mener at barnet fortsatt har det bra der inne...

Lykke til med de utrolig lange dagene det ser ut som vi begge sliter oss igjennom nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmoren min sa til meg at de kom til å sette den igang på mandagen hvist jeg ikke hadde fått til da...

livmoren min er begynt og bli gammel nå så det er sikkert derfor de gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hvor jeg bor kommer vi til 7 dagers poliklinisk overtidskontroll og hvis det ikke er modent eller noen grunn for å sette i gang blir vi sendt hjem. På dag 11 blir vi lagt inn i føde avd. og satt i gang. Tror nok du bare må vente. Hva mener du med gammel livmor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..mente gammel morkake,ikke gammel livmor:p

den er begynt å "ødelegges" litt..og klarer ikke gi barnet den næringen som den skal ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dagers poliklinisk overtidskontroll??? Betyr det at du får komme inn på gyn.pol/kvinneklinikken allerede en uke etter termindatoen. Blir man satt igang allerede 11 dager etter termindatoen??? Hvilket sykehus er dette?? Min lege har lovet å henvise meg til igangsetting dersom ikke babyen har kommet frivillig 2 uker etter termindatoen. Det var kanskje ikke så "bra tilbud" allikevel det da???

Og hva i all verden mener hovedinnlegger med gammel livmor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at man vet at morkaka ikke fungerer bra lenger tror jeg nesten at jeg støtter deg på å oppsøke sykehuset snarest for igangsetting! Skal man gå gravid også etter termindatoen må man i det minst føle seg sikker på at barnet har det best der det er foreløpig, at det er derfor det ikke vil ut. Men med en morkake som er begynt å ødelegges hadde jeg ihvertfall begynt å mislike situasjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Lillehammer er det standard prosedyre med 7 dagers overtidskontroll av jordmor el. lege på føde avd. og innleggelse 11 dager over termin med igangsetting hvis det ikke har skjedd noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! Tror kanskje jeg skal bli litt mer kravstor overfor legen min etter å ha fått vite dette; dersom babyen min lar vente på seg selvfølgelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...