Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 For det har jeg også - og jeg har også fortsatt min grav.test fra 2002 liggende i skapet! (lest ditt svar på innlegg her) Jeg har en gutt som fyller 4 i august - og vi har forsøkt å bli gravide igjen siden han var nettopp fylt 1 år! Føler at vi har nesten akkurat samme historie her? Det er ikke funnet noe feil med noen av oss og jeg står nå på liste på IVF og vil bli innkalt denne måneden. Jeg må vente til neste mens, fordi jeg i april (mot alle odds) ble gravid - men mistet (!) så jeg vet ikke når neste mens vil dukke opp. Toppen av uflaks, føler jeg. Men hva annet kan jeg gjøre enn å fortsette å tenke fremover. Jeg har stabile sykluser og kan påvise EL hver måned (bruker el-tester)og da hopper vi til køys , men ingenting skjer....bare uforklarlig ufrivillig gravid. Hva er din historie? - hvis du vil dele den da....?
*Babylengsel* Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Hei! Så artig at du også har en test liggende fra 2002:-) Våres historie er nokk både lik og ulik. Vi kunne ha hatt en datter som hadde fyllt 3 år nå i August. Jeg ble gravid slutten av Nov-02 og vi mistet mars-03. Vår lille kjære Camilla kom for tidlig til verden,uke 18.Morkaken begynte og løsne....hadde jeg vært 4 uker lengere hadde de kunnet berge henne.Men dessverre. Det var en traumatisk og trist opplevelse. Etter det har vi prøvd virkelig å få det til igjen,men nei.Har brukt pergotime.Ble gravid med Camilla,ved hjelp av pergotime.Men har ikke hjulpet meg på nytt. -Vi har ei datter på 8 år som ønsker seg veldig lillesøster eller lillebror...som skal få leve*Hun savner og tenker mye på lille Camilla som kom altfor tidlig utav mammas mage. Så vår utredning begynte når vår datter ble 2 år,etter det har jeg mistet i uke 5 og uke 18. Jeg har pco og hormonubalanse .Uregelmessig mens og EL. Fikk regelmessig EL av å gå på metformin i 6 mnd.....men vi hoppet til køys på de viktige dagene,men null resultat.Fra februar sluttet metforminen og hjelpe på mine sykluser,så nå skal jeg øke dosen. Ikke noe galt ellers med meg.Åpne eggledere og alt annet ok. Vi venter på IVF behandling og skal starte opp i August mest sannsynlig. Fikk akkurat i går vite at den nye sæd prøven mannen leverte i mai ikke var helt topp:-( De sa den var litt nedsatt,vippet over på normal og ikke normal.Men ikke noe alvorlig galt.Han har jo klart å befrukte meg 3 ganger....så det er jo håp! Han leverte for 5 år siden første gang.Å nå førsta forteller de at den var også litt nedsatt,og til oss har de sagt i 5 år at den var normal! Blir så irritert og forbanna....det er jo viktig å vite om slike detaljer...grrrrrrrr Uansett så sier de nå at det kan bli ICSI behandling istedenfor vanlig IVF,visst sæden hans er likens på min "egg uttakings dag".....det ser de når den dagen kommer. Så nå må jeg putte i gubben Zink tabletter og slikt,for å forbedre sæden. -det var jo synd at du mistet i April,var du langt på vei? Så dette var litt av min historie! Koselig at du etterlyste meg:-) Godt å ha noen å dele historie og tanker med . KLEM
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2006 Hei Chaisy - takk for svaret. Jeg har også sett etterlysningen din og må fortelle deg at jeg brukte en god stund i sted på /svar/innlegget mitt men det forsvant. Sitter på jobb - og veksler litt frem og tilbake og vips -borte. Nå er det roligere.....så jeg kan skrive i fred. Først og fremst. Beklager - at jeg ikke tenkte på at din positive 2002 test faktisk kunne ende galt. Det var jo slik det endte med meg også nå- -selv om jeg ikke var langt på veg - 7 uker. Dessuten var det en tom fostersekk også, så jeg roer meg litt med tanken på at det aldri har vært et lite foster inni der med et lite hjerte og sånt... "sukk". Håper du har det bra igjen etter din SA - du var jo mye lenger på vei enn meg!! Vi har en glad og positiv gutt som resultat av vår positive test i januar 2002 - men som deg/dere ønsker vi selvsagt en bror eller søster til ham! Merkelig at det skal være så forbannet vanskelig. Jeg er så heldig at jeg har stabile sykluser (hadde før SAn i hvertfall.) men mannen min hadde også en dårlig sperm-test juni i fjor og tok en ny i september. Den var da ok. Men lurer litt på tolking av disse testene jeg også - de så veldig like ut i mine øyne, men de mente vel at den var god nok til å befrukte meg da ihvertfall. Hos meg er alt normalt - så de så vel muligheten. Puttet også i mannen zink - men han ble litt slurvete med dette de siste 2 månedene - og det var da jeg ble gravid. Merkelig - for sink skal forbedre kvaliteten sier alle som vet det. Jeg skal også inn til IVF i August - eller så snart jeg har fått i gang normal syklus igjen. Må vente til neste mens som jeg håper kommer snart og så skal jeg ringe inn min neste. Spennende! Det må vel klaffe for oss nå vel? Kan ikke skjønne annet. Jeg er 34 år og manne blir 39 nå i sommer. Hør av deg igjen da! spennende....Jeg blir her utover. Prøver å ikke bli for hekta, men må innom daglig for det. Hvordan endrer man nicket sitt forresten? Hilsen
*Babylengsel* Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Hei igjen ! Har ikke vært innom her siden fredag på dagen.Har vært bortreist i helgen. Selv om du ikke var like langt på vei som meg,så er det jo trist å miste i uke 7 uansett.Tro hva som går galt når det blir en tom fostersekk...huff,ikke noe lett å oppleve slikt.Man har jo gledet seg og alt mulig. Jeg mistet jo i uke 5 ,før at jeg mistet i uke 18. Det var en trist opplevelse,men var veldig letta over at alt var gått utav seg selv da de sjekka med ultralyd.Var så redd for å se ett dødt lite foster....utskrapning og alt mulig:-( Merkelig at du ble gravid,i perioden mannen din slurvet med Zink tbl....hmmm.Hvor mange tok han om dagen,da han gikk på de? Håper at det klaffer for dere og oss til høsten. Jeg blir 33 år nå snart og min man fyller snart 36 år. -skal du forandre på nicket,må du gå innpå "din side" og forandre på profiler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå