Gå til innhold

har er så trist for tiden....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten gutt på 6 år(snart 7)...Å i det siste har han vært så trist..Det skal så lite til for å vippe han av pinnen....I går ba jeg han om å henge opp klærne hans når han kom hjem,å han begynte å storgråte på sofaen...I dag møtte jeg han gråtene på vei til skolen(hadde vært hos legen) fordi pappan måtte rekke bussen til jobb og ikke kunne følge han hele veien.

Jeg får så vondt av han å vet ikke hva jeg skal gjøre...Tydelig er det noe som plager ham,men han er ikke den som lettest åpner seg å prater om ting..Må som regel dra ting ut av han....

Er det noen som vet om dette er normalt for hans alder? Han er i utgangspunktet et følsomt barn...Å ble storebror i høst til en liten jente han forguder..... Kan det være en form for sjalusi?

Huff ble litt langt det her,men jeg er så bekymra...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Det er så vondt når barne har det vondt uten at de får til å forklare hvorfor. Men sånn er det jo med oss voksne også av og til. Vi kan bli triste uten å helt skjønne hvorfor selv før det har gått en tid.

Det kan jo være en reaksjon på at han har blitt storebror, eller det kan være noe på skolen. Jeg ville startet med å fortelle han at du ser at han er trist, og at du gjerne vil hjelpe han. La han fosrtå at han kan komme til deg når han er klar for å prate, men ikke press. Kanskje kan du ta en telefon til skolen også, og høre om de også har merket en forandring?

Lykke til.

Skrevet

Sånn er min sønn som er året yngre.

Vi har vel funnet ut at de voksene i bh ikke klarer situasjonene særlig bra.

Vi får nå hjelp fra en utenforstående som skal observere i bh for å hjelpe han før skolestart.

Er ikke så lett å få vite hva som skjer for oss foreldre, men har dere snakket med skolen? Ppt er stort sett kjempeflinke til å stille opp om det skulle vedvare.

Skrevet

pratet med læreren på skolen i går. Han er snill og grei,blid og leken på skolen.Hun har ikke merket noe på han i det hele tatt...

hmm..Tror det bare kan være en reaksjon på at det har skjedd mye i det siste(flytting,småsøsken osv.)...håper det iallefall. skal prøve å prate med han i dag. vi skal kjøre sammen i flere timer,så da har jeg en fin anledning til en liten prat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...