Gå til innhold

Julaften uten gullet mitt!!


mei&mi + marcus :)

Anbefalte innlegg

Hei.. Pappaen har plutselig funnet ut etter 2,5 år at han vil begynne å ta ansvar.. Så nå skal han ha hun helligdager og alt som følger med... For det har han "krav" på..Vi har ikke delt foreldrerett.. Er det riktig at han kan gjøre dette nå,når han ikke har brydd seg før?? Og så har han en #%&% av en mor som ringer og skjeller meg ut fordi eg for en gangs skyld har satt foten ned og sa at eg ikke synes dette er riktig!! hva mener dere? hjelp taes imot med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har dere samværsavtale da? Gå til familievernkontoret og be om hjelp. Du kan ikke nekte han sa,vær (tror jeg), men en avtale er jo viktig uansett. Mora hans må du bare overse. Si at dette er mellom deg og barnefaren, og be henne slutte å ringe om hun ikke kan oppføre seg. Uansett om hun vil ha kontakt med ungen, så er ikke dette måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sette opp en avtale ved hjelp av fam.verns kontoret, siden de har erfaring med lignende situasjoner. Siden han ikke har hatt ungen før nå, kan de også hjelpe dere med innspill til hvordan man best venner så pass store barn til samvær (tilpasningsperiode). Jeg ville nok ikke gått for noe mer enn vanlig samvær til å begynne med, men det er kanskje det eksen din er ute etter?

 

Det vanlige er at man har barna annethvert år i jul og påske, og at begge har barnet en lengre, sammenhengende periode i sommerferien. Og dessverre har han rett på samvær, eller rettere sagt har barnet rett på samvær med begge foreldrene. Men prøv å tenk positivt rundt det, det er jo til barnets beste at faren er engasjert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...