Gå til innhold

nå gir jeg opp!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nå har jeg prøvd alt av gode råd.(tror jeg)

svisker,biola,vann,osv osv,men den harde magen og alt det vonde som følger med, er ennå et stort problem!!!

har dere enda flere gode råd??som fungerer lengre enn en dag??

pleace??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lakris!!! Masse lakris... Det er lakserende, men tar littegranne tid før det virker for det må jo komme inn i systemet da:)

 

Evt så har jeg bare ventet tålmodig og lidd meg gjennom det og det har blitt bedre nå, drikker faktisk mindre vann/væske og spiser mer junk!!! Kanskje det er mirakelkuren;)

Fiber skal visst også være fint forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meny på Mc Donalds gjør som regel susen på systemet. (selv om det ikke er sunt da)... Men prøv det, også gir du oss tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaa,takk for gode råd.

skal jeg gå til nærmeste mc...ja,så blir det noen mil.kanskje ting har ordna seg til jeg kommer frem? ;)

får hive meg i å spise usunt,det hjelper kanskje.

og godt er det å...

takk for svar

(klarer ikke vente til ting kommer av seg selv..AUUU)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye frukt og grønt er bra. Biola og kultura skal også hjelpe, men det spørs om ikke du må drikke det daglig for å ha varig effekt. Fiber er bra, men vel og merke hvis du samtidig drikker mye. Ellers blir det bare som sement, og magen blir enda hardere....

 

Lakris er også effektivt, men ikke særlig lurt hvis du har høyt blodtrykk...

 

Ellers hjelper det jo på med fysisk aktivitet, da. Gå daglige lange turer, kombinert med frukt, grønt, biola, kultura, fiber og mye drikke. Men skal det ha varig effekt, må du nok leve sunt daglig, for tarmen din har vel ennå noen uker å jobbe sent på, antar jeg.

 

På apoteket får du kjøpt noe som heter Duphalac, Betulac, Lactulose o.l. Alt dette er omtrent samme stoffet, og er et godt alternativt hvis magen fortsatt krangler til tross for økt aktivitetsnivå og endring i kosthold. Det er disse nevnte midlene som er anbefalt for gravide, heller det enn avføringstabletter eller klyster...

 

På helsekostbutikken fås noen tabletter som heter Frukt & Fiber, som mange opplever som effektiv på magen, men jeg aner ikke om de er anbefalt for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring (etter å ha prøvd masse sånne "kvasi-råd" om diverse mat og drikke, tro meg - jeg har prøvd det meste) er at det eneste som funker er midler som er laget nettopp for å få tarmene til å jobbe fortere (forbrenningen vår går jo på halv maskin nå mens vi er gravide, maten bruker dobbelt så lang tid på å gå gjennom fordøyelsessystemet)

Og da er det bare apoteket som kan hjelpe - ingen humbug-helsekostprodukter, de skal man være veldig forsiktig med.

 

Jeg fant endelig i forrige svangerskap, produktet "Lunelax" (pulver som røres ut i vann, smaker sitronaktig) og da hjalp det med en gang. Brukte det hele svangerskapet - to poser hver dag og var på do hver morgen, som en klokke.

Dette svangerskapet bar det rett avgårde og kjøpe det samme med en gang forstoppelsen satte inn, og det funker like flott denne gangen - så jeg vil virkelig anbefale det !!

Det er helt ufarlig for gravide og har ingen bivirkninger (som at man venner magen til det, dvs blir "avhengig" etc)

 

Løp og kjøp og kom deg på do - jeg vet hvor forferdelig det kan være å være oppblåst.

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK TAKK!!

skal løpe så fort jeg orker jeg...

for dette vil jeg ikke ha noe mere av....

har prøvd det meste,men på meg hjelper det ikke,men nå skal jeg prøve ditt råd.

takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg plagdes også mye med hard mage, for meg hjalp det med mye grønnsaker (har pica på tomat da) og væske og ut å gå tur. Brus kan faktisk gi løsere mage også. Og så fikk jeg et tips av legen min, de har et middel på apoteket, husker ikke helt hva det heter, men noe som Visiblin tror jeg, hør på apoteket hva de kan anbefale.

 

God bedring :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle godterier som inneholde lakris..står jo bak på pakken at de har lakserende effekt ;)

Ekstra tyggegummi

lacerol..

fisherman med lakrissmak..

og godt er det jo åsså ;)

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lakris..Det kan gi for høyt blodtrykk hvis du har tendenser til det fra før..Har du prøvd å drikke masse masse masse vann, og kutte ut jern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

drikker vann så det skvulper...

tar ikke jern men vitaminer og møllers dobbel.jm ba meg la jernet ligge da jeg reagerer på det med hard mage.men,plagene fikk jeg alikavell..

lakris holder jeg meg unna,har kvælva i meg alt som kan gi løsere mage,men det hjelper kanskje en dag,så er det på`n igjen.

spiser sunt,rører ikke godis og brus.har ikke lyst på det!

frukt går ned,ja jeg har egentlig fulgt regelboka.

skal prøve noen av tipsene her,kanj jo hjelpe.

takk for svar alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei - har det som deg!

 

Anbefaler deg STERKT å kjøpe Duphalac eller Lactulose - dette får du kjøpt på apoteket (reseptfritt), det er et "tarmregulerende" middel (flytende) som hjelper veldig bra. Jeg har fått det anbefalt av legen min, og det hjelper veldig, jeg klarer meg ikke uten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut poteter , ris og pasta.. og annen stivelse.. det hjelper for meg ;)

og mer grønnt i steden selvsagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagsomt, I know! Det som fungerer for meg er faktisk noe så greit som å spise en kopp havregryn/havregrøt hver dag. Det danner slimstoffer i tarmen, som gjør at det passerer lettere.

 

Du sikkert også merket at stort inntak av visse produkter, ofte ting med kunstig søtningsstoffer har en lakserende virkning ved store inntak.

 

Når du lager feks pannekakerøre, pizza, rundstykker - sleng i kruskakli.

Når du smører mat til deg selv, ta på smør hvis du bruker det, og dryss over linfrø.

 

Høres masete ut sikkert, men for meg fungerer dette. Kan være en dag nå og da hvor jeg kjenner at jeg "burde" vært på do, men får det ikke til. Orker ikke å trykke, fremkaller hemorrider, så jeg blir gående og vente. Kommer gjerne "trang" senere på kvelden, eller morgene etter etter et lite matinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde absolutt alt jeg og... Til slutt var det eneste som hjalp å ta et trekk av sambo's sigg. Gitt om jeg ble dårlig, men gitt også om det satte sving på magen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...