Gå til innhold

Blir jeg vant til å sende fra meg barna en dag i uken og annenhver helg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forsøk å snu tanken litt!! Se positivt på det - du har sannsynligvis en pappa som vil det beste for ungen din, og det er vel viktig det også?? Gjør noe fint disse helgene, besøk venner, gå på byen, kos deg med en tur vekk - eller andre ting. Gjør det du ellers ikke får tid til!!

Mamman til bonusungen min måtte lære seg å leve de helgene han er hos oss. Og pappan måtte lære seg å leve uten sønnen sin her hver dag. Tøffe tak, men om man snur godsida til - så går det!

Ikke grav deg ned i selvmedlidenheten iallefall - det hjelper hverken deg eller ungen!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja,det er ikke lett! Det er et år siden jeg begynte med det,men heldigvis fikk jeg en mild opptrapping-vi begynte med èn natt annenhver helg,og ellers kom han innom her så ofte han kunne. Det er først nå i det siste at jeg klarer å slappe av med det,måtte gjennom enda en prosess i høst,da han fikk ny samboer og alt som fulgte med der. Når jeg er alene med tre barn,må jeg etterhvert prioritere litt egentid har jeg skjønt,og bruke den lille tiden på noe jeg har lyst til å gjøre,og legge bort alle må og skal og burde-det er en læringsprosess i seg selv. Også tenker jeg at jeg er glad jentene mine har en god far som elsker dem over alt annet,så kan jeg ihvertfall vite at de har de trygt der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du venner deg til det og vil etter hvert også sette stor pris på de få dagene du får alene.

 

Selv gruer jeg meg stort til å være alene 14 dager uten barna i sommer. Jeg vet jo at de vil ha det fint, men jeg vil savne dem så utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tillegg.

 

De første 3 helgene satt jeg her med rødvin og sippet i to døgn. Deretter gikk det seg til og jeg sysselsetter meg om dagene blir tunge når de er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med deg... Men trøst deg med at det er jo bra for dem å ha både mammaen og pappaen sin tilstede (regner med at dette gjelder at du sender barna til samvær med mammaen/pappaen?). Vet ikke om man blir vant til det, men ser at du har fått gode råd under her. Bruk tiden på deg selv, slik at du har ny energi når ungene kommer tilbake.

Og prøv å tenk på det slik; den andre forelderen må også sende fra seg barna, og ser dem mye sjeldnere enn deg. Så slik sett er du veldig heldig. Man må prøve å sette pris på de bonusene man har :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...