Gå til innhold

Hva syns dere om Royce?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen er amerikansk, og vi bor i USA, men flytter kanskje tilbake...

 

Hva syns dere om navnet Royce (sies Roys)...

 

Jeg sysnd et er fint og uvanlig, men ikke for ille, hva syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt det før, så jeg tenker automatisk Rolls Royce... Men så lenge en av dere er amerikansk kommer dere unna med det meste : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, for oss i Norge vil vel de fleste få assosiasjoner til et fancy bilmerke ja...og så virker det veldig kjønnsnøytralt på meg. Ville ikke visst om det var gutt eller jente.

 

Hva med å finne et navn som fungerer både på norsk og engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et fint navn. Vi kjenner en som heter det, og har aldri tenkt på at det er det samme som et bilmerke. Husk på at det er personen bak navnet som er viktig. Det kommer til å bli den lille gutten deres som former navnet, uansett hvor dere bor, tror jeg. Det viktigst er å velge et navn som dere liker. Vi har også noen navn vi lurer på, men vi velger å vente med å si dem. Det er lettere for folk å godta et navn som er bestemt, og som de får høre om etter fødselen! Det er så mange meninger om navn. Alle har vi våre egne oppfatninger. Jeg er overbevist om at ingen tenker på en Royce Rolls når dere kommer anstigende med den lille gutten deres. Dessuten er vel ikke etternavnet deres Rolls akkurat. Tenk heller på at dere to skal bli enige, og at dere selv skal like navnet. Jeg har hørt mange pussige assosiasjoner på norske vanlige navn, som jeg aldri selv ville kommet på, men ofte er det folk som ikke liker navnet som kommer med dem. Finner man et navn man liker, forsvarer man det og setterr det i et positivt perspektiv, tror jeg. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...