moffi Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Les mer om den på www.cobaltcarriers.com. Eller på andre steder. Babyslynga har den også. Jeg har nettopp fått min fra USA, og den er herlig! Kult design, tar liten plass, god å bære i, og fungerer som en mellomting av bæremeis og sjal.
ventermaibaby Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Ja helt enig. Fikk min i forrige uke. Kjøpte med sånn babyinnlegg jeg da, siden prinsessa mi bare er 6 uker. Hun sovner med en gang vi har lagt henne oppi og vandrer rundt. Men ser fram til å bære henne på "vanlig" måte når hun blir noen uker til. Eneste jeg tenkte da jeg leste bruksannv. og så hvordan en flytter fra rygg til mage osv med baby/barn oppi er at en skulle kanskje vært slangemenneske hi hi... Syns det så vanskelig ut, men får finne noe å ha i ergo,n og trene før jeg prøver med jenta.
moffi Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2006 Ja, he-he. Kan vel neppe ha leddgikt eller liknende hvis man skal bruke Ergo.
Gjest Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Så bra - jeg har også veldig lyst på en. Hvor lang tid tok det før du fikk den i posten?
LilleGumman Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Så kjempefin og lur ut! Har ikke helt sansen for utseendet på sjalene sånn for annet enn hjemmebruk, men denne var jo skikkelig tøff. Spørs om ikke vi må kjøpe en sånn, ja ;-) Er det noen butikker her i Norge som fører det, eller må den kjøpes bare på nettet?
ventermaibaby Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 hei hei. Var borte i går så jeg fikk ikke svart da. Jeg bestilte min hos Babyslynga.no .Tok to uker å få den. Kjøpte som sagt med et "teppe" for baby å. Da ligger de sidelengs i ergo'n. Prinsessa her liker det veldig godt. Men om det er bra for lenge av gangen er en annen sak. Har bare hatt henne ien kort stund til hun har sovnet. Men om det er butikker som fører den å vet jeg ikke. Angrer ikke på at jeg kjøpte den så langt. Men må trene på dette å flytte ergo'n rundt fra mage, rygg og hofte med en prøvekanin i he he..
moffi Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2006 Jeg kjøpte min fra cobaltcarriers.com i USA. Det tok 4 dager før jeg fikk den i posten. De var snille å tollklarere den for under 200kr som er grensen for å ta inn ting fra utlandet foruten gaver da....
undager Skrevet 23. juni 2006 #9 Skrevet 23. juni 2006 Hva koster den når du bestilte den fra USA. Skulle du egentlig betalt toll på den?
Viva_oslo Skrevet 26. juni 2006 #11 Skrevet 26. juni 2006 Jeg er ikke helt enig.... Mulig den passer fint for de aller minste babyene? Jeg kjøpte fra babyslynga.no i fjor vår/sommer, og hadde den vel kanskje fra veslejenta var 7-8 måneder. Eller jeg husker ikke helt, men hun var i alle fall så stor at jeg skulle bære henne på ryggen. Det var kjempevanskelig å få buksert henne opp på ryggen min - måtte stå bøyd slik at hun fikk ligge på magen oppå min rygg mens jeg fiklet beina hennes inn i selen. Dette torde jeg bare gjøre mens jeg sto over sofaen, så jeg fant ut at det var vanskelig å ta henne ned mens jeg var ute! Hvis man er to personer, går det sikkert fint, men alene var det ikke så lett, syntes jeg hvertfall... Jeg ga selen en ny sjanse senere, når hun var blitt litt mer stor og robust, men da syntes hun det var kjempekjedelig å sitte med fjeset mot ryggen min - hun må jo da sitte med hodet til siden hele tida for å se noe. Det som imidlertid fungerte MYE bedre, var bæremeis! Da sitter hun mye høyere og friere og har god utsikt. Den skal vel helst ikke brukes før barna er ett år, så fram til da er kanskje Ergo o.l. et bra alternativ for noen....men jeg fikk det aldri helt til å funke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå