Gå til innhold

hjertebank!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei!

noen her som har opplevd at hjerte går veldig fort i en liten stund (kvarter-halvtime) i forbindelse med graviditeten? har hatt det 2 ganger i de siste ukene, begge gangene har jeg stresset og holdt på med mye..... er dette vanlig? hva kan være årsaken? er nå i uke 24.. skal reise på ferie til hellas om litt over en uke, og håper virkelig ikke dette er noe alvorlig som gjør at jeg ikke kan reise likevel... håper på svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress og koffein kan føre til hjertebank, ja. Uansett om du er gravid eller ikke. Det er kroppen din som sier ifra at du må ta det med ro, og det er ikke farlig men temmelig ubehagelig og skremmende. Hvil gjerne før du føler at du må og kutt ut all koffein. (te, kaffe, cola (også light varianten) sjokolade...) Når du føler det sånn må du sette deg ned og pust saaaakte og prøv å ikke tell puls, tenk bare på pusten.

 

(selvopplevd fra en stressende periode. Jeg tvang på meg ekg og alle tenkelige prøver fordi jeg var sikker på at det var hjertet..Noe legene gav etter for, bare for å roe meg ned, selv om de fortalte meg akkurat det jeg sa til deg...Jeg ble visst litt hysterisk:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt hjertebank, men ikke så lenge av gangen. Legen min sa at det var pga det lave blodtrykket, at hjertet prøver å kompansere litt, så det jobber ekstra fort innimellom, ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...