3 prins på vei Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Da vi fikk vårt første barn, en gutt i 2001, kom mine foreldre omtrent med en gang gutten var født, med blomster, gaver og klemmer. Mine svigerforeldre måtte min mann ringe til og omtrent be på sine knær at de skulle komme. De kom til slutt, og unnskyldte seg med at de ikke ville være i veien når jeg nettopp hadde født. For to måneder siden fikk vi gutt nr.2 og denne gangen fikk vi nok en gang besøk av mine foreldre, min tante, og min fetter med familie. Denne gangen kom de ikke. Vi ringte å sa at vi var klar til å få besøk, men da hadde fått besøk av moren og søsteren til svigermor. De er jo på besøk titt og ofte, og de skulle være der i 5 dager. To dager etter kom vi hjem, akkuratt i den tiden skulle de på besøk til min manns søster, hun hadde bursdag. Ikke noen rund dag. Vi gikk inn i huset vårt, og da de skulle reise stod de i garasjen utenfor sitt hus. De kom ikke bort for å se han en gang. De kunne jo bli våt av regnet. Da ble jeg skuffet, og det ble min mann også!!! Er dette svigermødre i et nøtteskall?
snevit har 3 jenter og en gutt Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 herregud at det går ann...Hvordan er det mulig å ikke bry seg om barnebarna egentlig? Du spør om dette er svigermødre i et nøtteskall, jeg har en slik svigermor selv, så jeg tror det....Det er synd på ungene at det skal ære sånn
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 Svigerforeldre er nok veldig forskjellige. Mine svigerforeldre er (på det planet ang. barnebarnet sitt) antagelig et prakteksemplar! De er helt fantastiske og stiller opp og leker med jenta vår og viss det har gått et par - 4 dager uten at de har sett henne så kommer de ned eller inviterer oss opp. De er (egentlig svigermor) langt fra tittgjenget hos oss. Men de betyr så masse for jenta vår, og hun er prikken over i'en i deres hverdag virker det som 8)
Tommage♀♂ Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 Dette var sløvt av dem! Dere har all grunn til å bli skuffet!
doffine Skrevet 17. juni 2006 #5 Skrevet 17. juni 2006 Det går bare ikke ann å gjøre slikt.... Jeg hadde laget en huskestue uten like. Voksne mennesker oppfører seg ikke slikt...Makan. Jeg har nesten ikke ord, jeg...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2006 #6 Skrevet 17. juni 2006 Min svigermor kom på klinikken. men hun var overhodet ikke velkommen:) Da jeg fødte sistemann reiste vi hjem dagen etter, min mor og mormor kom på dagen, men det tok en uke før min far kom. han hadde så mye å gjøre mht jobb og som han sa "vi har hele resten av livet å bli kjent på, han er fremdeles liten i neste uke." helt greit det. Selv om det er fantastisk stort å bli foreldre så kan det være flere grunner til at besteforeldre ikke besøker en den første tiden, uten at det nødvendigvis gjør de til dårlige mennesker av den grunn. Kanskje kjenner de " sin plass" som farmor og farfar og føler at kvinnens familie har førsterett? Kanskje hadde svigermor selv en svigermor som ikke ga henne fred i barselsperioden, slik at hun vil gi deg litt ro? Kanskje er de glad for å bli besteforeldre men er litt avslappet mht til den nye borgeren og tar det som det kommer? La nå ikke hormonene ta helt overhånd.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2006 #7 Skrevet 17. juni 2006 min mor så ikke jenta mi før hun var fire månder og bryllupsgaven vi fikk av henne var en buket med nelliker
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2006 #8 Skrevet 17. juni 2006 Så trist! Men det er virkelig deres eget tap. Mon tro om dere gidder å besøke dem på gamlehjemmet og hjelpe til om noen år?.. neppe! Bare overse dem, hvis de er sånn så er det bare godt å bli kvitt dem. Har slike foreldre selv, de brydde seg akkurat like lite om oss barna som barnebarna. Ikke noen skuffelse her, er man egoister hele livet, slutten man ikke når man er blitt besteforeldre. Håper du kommer over dette, barna dine er heldige som har ett sett bra besteforeldre da. klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå