Gå til innhold

Bekymret, lite spark


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært litt bekymret de siste dagene. Er nå 27u på vei og noen dager er den lille så aktiv, de siste to dagene har jeg nesten ikke kjent spark. Jeg ligger å kjenner etter men ikke noe skjer.

 

Noen som føler det samme.

En venninne mistet nettopp barnet sitt kun få uker før fødsel og det har satt veldig preg på min hverdag. Er redd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg så langt som deg 23+1, men har hørt og lest at det ikke er normalt å kjenne liv hver dag før etter uke 30. Jeg hadde det slik som deg for 14 dager siden, den uken kjente jeg minimalt, noen dager ingenting. Uken etter var det fullt liv igjen. (jeg har morkaken foran på magen også, som hemmer mye av sparkene). Jeg fikk beskjed om å drikke noe kaldt eller spise og drikke noe søtt, legge meg ned og slappe av og kjenne etter. Prøv det, merker du ikke noe etter en stund da, så ville jeg ringt lege/jordmor. De skal alltid være der for deg, DU veit best om din kropp og skal ikke bekymre deg unødig. Kald saft m/sukker, solo, cola eller sjokolade fungerer veldig bra. Prøv det!! Lykke lykke til! Alt er helt sikker i skjønneste orden, men skjønner at du blir urolig.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt fødeavdelingen og fortalt hvordan du har det, så kan de evt gjøre en vurdering på om du skal komme inn for en sjekk. Jeg kjente ikke spark på en hel dag og ringte føden. 26 uker på vei. Følte meg veldig hysterisk som ringte de, men jeg fikk beskjed om å komme med èn gang! Der sjekket jordmor hjertelyden og en lege kom og tok en ultralyd for å se at alt sto bra til med fosteret - og det gjorde det! Skal på en kontroll time om en uke.

 

Selv om det er normalt at vi ikke kjenner like mye liv hver dag så syns jeg at du skal ringe føden slik at du slipper å bekymre deg! Det er bedre å ta en sjekk for mye enn for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo selvsagt kontakte fødeavdelingen direkte nå etter 23 uker.... Da får du nok time til ultralyd med en gang tenker jeg;-) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...