Gå til innhold

Forhold til eks-stebarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann "skryter" litt av at han var så god stefar for sine tidligere stebarn. Tror nok det stemmer, de kaller han fortsatt for stefar...

Men de har jo veldig lite kontakt i dag, enda det ikke er lange biten mellom deres hjem og vårt hjem.

 

Jeg ville tro at dersom man blir like glad i stebarna som i egne barn, så ville man vært like oppsatt på å beholde kontakten med stebarna etter bruddet? (disse eks-stebarna har ingen biofar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være andre faktorer som spiller inn også.

 

Hvor gamle er barna? Har disse barna et godt forhold til deg og sine evt. "stesøsken" hos dere?

 

Det er ofte det at kontakten både til biologiske barn og stebarn dabber av når barna når tenårene, det er så mye annet som skjer i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt naturlig om stebarna er 10-11 år eller eldre. Ellers burde dere nok be om å få ha dem på "samvær".

 

Men ønsker biomor det? Er vel ikke sikkert hun synes han var så god stefar, eller kanskje hun ble sjalu på hans forhold til barna og syntes han var FOR god stefar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være som fler andre sier her at det er en grunn til at han ikke har kontakt osv...

 

Jeg har tenkt litt på dette selv, da jeg er stemor til en jente på snart 3 1/2 år. Ble sammen med pappaen hennes da hun var 1år. Jeg har blitt veldig glad i henne. Hvis det skulle bli slutt, noe som jeg selvfølgelig ikke tror det blir så hadde jeg savner henne.. Og hadde håpet på å kunne se henne selvom vi ikke hadde vært sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev over her. Må bare tillegge at jeg har to barn selv hvorav min eksmann er den enes stefar. Nå som vi ikke er gift mer har han fortsatt samvær på lik linje som med sin egen biologiske. (selv om jeg synes at alt samværet er for lite, men det er en annen diskusjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han var en god stefar som barna var glade i, synes jeg nok han burde fortsette å treffe dem etter at det ble slutt. Særlig siden de ikke har noen annen far å ha samvær med. Bruddet og endringene i livet er sikkert dramatisk nok for barna om de ikke samtidig skulle fullstendig miste en de er glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...