Gå til innhold

Hvilken termindato stemmer, tro?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått menstermin midten av november, ultralydtermin 14 dager senere. Stemmer ultralydterminen, må jeg ha fått bekkenløsning få dager etter befruktning og ha kjent liv fra uke 13... Heller mot å tro at sannheten kanskje ligger et sted midt imellom. Noen som har opplevd å få to ulike terminer og være sikker på at den ene er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De går ut fra UL termin,da dette er den sikreste,så lenge den tar utgangspunkte i fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går utfra ul termin uansett, så det er ikke mye vits i å spekulere i. Skulle du gå over tiden ville jeg forlangt ekstra ul bare for å sjekke at alt er bra, sånn for sikkerhets skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde mer på min egen termin begge gangene, men det er født på ul termindato faktisk :) Denne gangen er de sammenfallende.

 

Uannsett har jeg erfart at det er dumt å begynne å vente, for starter du å vente 14 dager før termin kan du risikerer at det blir en LAAANG måned på slutten... Og ingen svangerskap er akkurat det antall dager langt, alt 14 dager førog 14 dager etter er vel normalt.

 

Legen går uannsett ut fra ul termin som sagt ovenfor, så slå deg til ro med det. Men få de gjerne til å sjekke f,eks mengde fostervann nøye før termin...vet om folk som har gått over tida og hatt får lite fostervann slik at det både har gått galt og nesten galt. (Ikke for å bekymre deg, men greit ha ha i bakhodet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har det helt likt som deg. Har menstermin rundt 20 september, men ultralydtermin ble satt til 5 oktober. Jeg tror ikke noe på det i det hele tatt. Da kjente jeg liv da jeg var 15+5 og dette er mitt første svangerskap.... Jordmor tror også på mensterminen min da livmoren ligger høyere oppe enn til at jeg skal ha termin 5 oktober. Så det blir spennende å se. Men babyen kommer jo når den er klar den... Heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville stolt på meg selv. Har hørt om så mange som blir flytta på, men det ender stort sett opp med å stemme bedre med egne bergninger.

 

Å bli flyttet tilbake to uker er veldig mye da, da er det jo noe som ikke stemmer. Om jeg blir det, så kommer jeg ikke til å tro på det, for da har jeg tatt flere positive gr.tester 2 uker før jeg ble gravid og det er umulig. Dessuten har jo sf mål og sånt stemt bra med ukene jeg er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var egentlig sikker på min egen termin, men ble flytta fram 14 dager på UL. Gutten kom 3 dager før UL-termin, og jeg husker de på barsel spurte om jeg hadde gått lenge over...alt av fett som normalt ligger på huden til nyfødte var borte etc...Må legge til at han var "kun" 3170g da han kom til verden, men 51 lang, så han var godt ferdig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt som hun litt lenger oppe her. Har menstermin 28.sept, men fikk flyttet den til 7.okt på ul. Det tror jeg ikke noe på. Ligger også VELDIG høyt på sf-målingene, de tilsvarer faktisk 1og en halv mnd mer enn det jeg er på vei.. Var på kontroll ul idag pga det, og hadde da et vekstavvik på 6%, noe som ikke er mye, men det tyder på at termin hvertfall ikke er senere enn det min egen tilsier. SÅ jeg stoler på megselv! Skal sies at jeg har veldig regelmessig mens.. har du det, så stol på degselv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm samme problem har jeg også, i følge ul termin skulle j hatt eggløsning 23 januar noe jeg vet ikke stemmer.. jeg kjenner eggløsningen godt å den bruker j å få den 15 i hver måned,så om j følger mens termin så er eggløsningen 15januar noe som stemmer, så j følger mens termin,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...