Gå til innhold

Mine tips til dere andre aleneforeldre som sliter med pappaer som bare tuller til samværet!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noter ned alt!!! Alt fra sms til mail..Ta opp telefonsamtaler!

Dette er så utrolig greit å ha og du vil ikke angre på dette til senere!

 

Om der skulle komme opp en eventuell rettsak er det veldig greit å ha noe å kunne legge frem!!

 

Spar på de teiteste smsene på mobilen!!Vet det er utrolig kjipt når smsene fra den du misliker mest i denne verden danker ut smsene til dine gode venner,men allikevel..Er nå verdt det..Syns jeg! Alt for barnet mitt:)

 

MEN::: Noe av det viktigste du da må huske på er å ALLTID være saklig når du skriver noe,snakker til ham! Det tar seg ikke mye ut i en evt rettsak om han legger frem en sms fra deg hvor der står "Dra deg til helvete din hengekuk" liksom!! Få ut frustrasjonen din på andre måter!!

*kjøp deg boksepute, *Riv i stykker en pute, *spytt på ett bilde av ham, *Knall hodet ditt mot veggen!!---Aldri foran barna da vel og merke;)

 

Finn DIN metode for å ha det best mulig for deg selv!

Men hold deg ALLTID saklig. Vis at det er DU som er den voksne!!

Om han kaller deg en jævla fitte, ja -så slenger du på røret, sparer sms osv..IKKE ta tilbake. For er han teit nok så bruker han dette mot deg senere!! BELIVE ME!!

 

Måtte bare dele disse ideene/tankene med dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullstendig ulovlig å ta opp telefonsamtaler uten samtykke. Det du har notert av sms'er og telefoner er ubrukelig i retten om du ikke har teleselskapets utskrifter i tillegg. Du kan jo fantasere fritt annenhver dag.

 

Til opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,men det er allikvel jæææævlig greit å ha dette nedskrevet!!

 

Dette har jeg blitt fortalt av fam.vern.kontoret!!Og ei venninne av meg gjorde det sammen og hun fikk veldig godt nytte av de notatene senere!!

Hun la det frem, han nektet for å ha skrevet det!!

Men hun fikk da en sms oversikt utskrift fra telenor, og da kunne han ikke si noe lengre!

 

Så noter ned ALT!!

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sms'er er lett å få dokumentert fra teleoperatøren ja. Men å notere ned hva som blir sagt i en samtale har ingen reell nytteverdi, for du kan i realiteten dikte opp alt. I rettssaken min familie var involvert i ble dagboken til en av partene nektet ført som bevis fordi det ikke finnes en eneste ting i den som kan bevises, annet enn datoer for bursdager ol.

 

Man har ikke lov å ta opp samtaler man selv deltar i uten å informere den andre parten, eller man har tillatelse av en eller annen grunn gitt av rette instans, hvilket meg bekjent ikke gis til privatpersoner.

 

Rådene dine er ikke så fantastiske, enten de kommer fra familievernkontoret eller ikke. Men det er klart det for ens egen del er greit å skrive ned ting så man husker hva som har skjedd. Bare ikke regn med rettens aksept for at dine notater fremstiller den hele og fulle sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan selvfølgelig kun forholde meg til de to advokatfirmaene og de 3 dommerne jeg har vært borti. Men de sier alle det samme, nemlig det jeg har sagt i tidligere innlegg. Egne personlige notater har ingen verdi som bevis uten at den andre parten godtar at det som står der er sant. Man kan nemlig dikte fritt. Sms-logger fra teleoperatører er derimot upartisk. Ser du forskjellen? Det er en underlig dommer som helt uten videre godtar en ensidig og subjektiv historie uten kraftige bevis for at den er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..Om ikke de kommer gjennom i retten, har det ihvertfall noe å si på familievernkontoret!! Og har man medhold fra familieverkontoret stiller man sterkere i retten!!

 

Gjør hva dere vil,men ikke kom og klag etterpå!

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blander du inn dette etter? Det er snakk om lydopptak av telefonsamtaler du selv deltar i. Disse kan brukes i en rettsak. Det er det du svarte på i utgangspunktet og som jeg har svart på deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du HI virker litt uerfaren. Medhold fra familievernkontoret? Sakkyndige oppnevnt av retten kommer med anbefalinger på vegne av barnet og utfra barnets beste. Det beste for mor eller far er underordnet dette.

 

Det er så mange mødre som blander sin egne interesser med barnets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at det lønner seg å skrive ned alt og ta vare på sms. Det gjorde jeg og jeg fikk både besøksforbud og jeg vant i retten på bakgrunn av dette. Jeg ble også frikjent hos barnevernet, hvor jeg var anmeldt for ting jeg selvfølgelig ikke hadde gjort, på bakgrunn av dette. Det som er viktig er at man skriver ned ting som er relevant. Jeg passet også stort sett på å ha noen hos meg hver gang jeg leverte eller hentet barnet i et år. Dette for å gjøre min sak troverdig. Alt handler om troverdighet. Det som er viktig er at man uansett alltid oppfører seg voksent og redelig. Det vil man alltid vinne på, og det gjelder på alle områder, og for alle parter.Det er jo ikke sikkert at slike notater hjelper alltid, men når de gjør det er det jo veldig greit å ha ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...